woensdag 25 oktober 2023

(vervolg) Uitje in mijn eentje ...



Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige blogberichtje :0)

ook de herkenning...

Dan zal ik hier toch nog maar eens
wat meer vertellen ;0)

half in de middag kwam ik aan 
en
 kon ik gelijk inchecken :0)

Nieuwe sterren en lapjes? ...nou, die kwamen pas de dag nadat ik weer thuisgekomen ben (o)



Alsof ik een week erop uit ging *U*



Niet zo handig om zo zwaar bepakt

 twee steile trappen op te lopen ...

En toch de eerste eigenwijs wel in één

 keer

pfff :0))

daarna de grote tas 

( met onder andere laarzen

 voor aan het strand)

  maar even op de overloop laten staan...

 hoezo...ik ben verwend dat ik nooit 

veel hoef(de) te dragen (lol)


Zoals ik in mijn eerdere berichtje 

al schreef,
 een kleine (maar fijne) kamer :0)




En als basis de kleuren zwart wit 

(ook helemaal mijn

 idee … hihi)


Omdat er voor de volgende dag
 veel regen werd voorspeld 
ging ik nu voor de zekerheid

De vuurtoren was deze dagen dat ik er was niet geopend. 

Vuurtoren J.C.J van Speijk. Hoogte 28 meter.    De toren wordt nog steeds gebruikt als herkenningspunt en controle voor de plaatsbepalingsapparatuur aan boord van schepen en voor de recreatievaart ( die vaak zonder ultra modern navigatie systeem werkt , onmisbaar). Bron: Egmond online.nl



 eerst de vuurtoren bekijken en
 een stukje door de duinen lopen  :0)


Overal zag je de gele bloemetjes, 
ook wat kleinere, zacht vanille-gele van kleur bloemetjes.
De kleur  van 'de saus'... op de muren van mijn hotelkamer 
deden mij aan die bloemetjes denken...




En natuurlijk over het strand 
naar de zee !


De golven, het geluid,
 het
 oneindig lijkende 
uitzicht over de zee :0))

De volgende ochtend na mijn heerlijke ontbijt 

In mijn eentje was toch wel een beetje onwennig.

Ook erbij doordenken of ik mijn tas onder mijn tafeltje

 zou laten staan 

 toen ik nog een koffie ging halen...


Of ...eh ik knoei, kruimel 

wel erg met mijn croissantje  ...


Denk ik daar als ik samen in een hotel ben

daar ook zo bij na ??

Dacht 't niet ...( lol)


voor deze afgang naar het strand 

kun je bij

 Nijntje in de boot stappen :0)



( Maar)130 km naar Engeland ? verteld de wegwijzer bovenaan de houten paal :o)



Kom ik toch een paar
 blauwe kwallen tegen...


 In de ochtend bij vloed,
 bij een korter strand 


er lagen niet veel schelpen in de branding...

en hogere golven :0)
 als de dag ervoor 

In de middag koffie gedronken op het terras van een Beachclub 
en gezellig gewinkeld in toch weer net anders als anders winkeltjes

en
 in de avond na een eenvoudige avondmaaltijd 
gewoon op mijn hotelkamer ...





 nog even naar de zee gelopen :0))



En weer terug door de gezellig verlichte winkelstraat 






ik begon mijn verhaaltje met een grote sterren 
en nieuwe lapjes plaatje

dan eindig ik nu even met een
 'mooi plaatjes voorproefje' 
 uit de... lapjes(snoep)winkel :o)) !


waar ik als verrassing nu wel samen met DH 
naartoe geweest ben 
de dag nadat ik thuiskwam 
van mijn uitje alleen 

Groetjes,
Simone




6 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een leuk uitstapje, lekker uitgewaaid super.

Peter Alderliesten zei

😘

Anoniem zei

Fijne dagen zo te lezen ,ik ken het gevoel alleen aan het ontbijt en avondeten dat is vaak een grote stap om te doen ,maar je hebt het gedaan als je samen bent denk je daar niet over na !
Heerlijk uitgewaaid aan het strand , jaren geleden met mijn hondje geweest denk er nog vaak aan terug .


Groetjes Femke.

Quilting Moesje zei

Klinkt leuk Femke! Hopelijk gaat het met je nieuwe vriendje ( pupje) weer wat beter
Liefs,
Simone

Anoniem zei

Dankjewel Simone ,een antibiotica kuur en dan afwachten hoe ze reageert .

Knuffel voor Bear .


Groetjes Femke.

Coby Breitner zei

Ohh herkenbaar als je alleen bent dat je over andere dingen nadenkt. Maar ook ik vind het heerlijk zo af en toe alleen te zijn. Nu hebben wij een 2e huisje en zelfs daar vind ik het zalig. Even alleen maar doen waar je zin in hebt.
Ik dacht eigenlijk nu ga je zeggen dat je daar een workshop in de buurt hebt gedaan maar nee dus.
Wel nog daarna een heerlijke snoepjeswinkel.
Groetjes Coby

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...