zaterdag 9 april 2022

Friendshipsquilt vakantiedagen...

 Zoals in de boeken van Jennifer Chevairini...

Het idee en de sfeer kan ik me zo weer indenken :0)

Hoewel het intussen alweer jaren geleden is dat ik een van haar boeken heb gelezen..


Nu zomaar de mogelijkheid zich voordeed...

konden we het niet voorbij laten gaan ...

In 2015 ben ik begonnen aan mijn Sylvia Bridal Samplerquilt :0)

Nadat ik die van Supergoof in het echt had gezien...

helemaal verliefd...

( ben ik nog steeds *U*)

op de verschillende blauwe lapjes blokken :0))


De Quilt vind ik zoals voor mij een quilt hoort te zijn !

net van heel vroeger ...


De boeken van Jennifer las ik uit de bibliotheek en later heb ik ze gekocht :0)

Wat lijkt dat fijn om zomaar...zonder op de tijd te hoeven letten...

samen met lapjes aan tafel

 aan een quilt te werken...

Nu gaat dat dus gebeuren...een paar dagen in een vakantiehuisje...

Dankzij een reactie op een berichtje over mijn SBS quiltblokken hebben wij elkaar leren kennen...

Zij is toen met haar eerste blok begonnen...

Nu zijn we over de helft...

Maar Sylvia hield zich wel erg rustig de laatste tijd...

Om zomaar voor ons

nu weer eens op nummer één te gaan staan !


Lapjes al uitgezocht voor een aantal blokken...

Dat ben ik zo niet gewend...

Maar anders moet ik wel heel veel blauwe lapjes in mijn koffer pakken :0)) 

En zij heeft al voor allebei

al wat paperpiecing blokken getekend...

Wordt vervolgd!


Eindelijk...weer eens lapjesgroetjes 

van mij 🤍

Simone


14 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk om te lezen de boeken van Jennifer Chiaverini ,jammer dat er geen nieuwe uitkomen.
Leuk om op quilt vakantie te gaan ,net zoals in de boeken ,geniet er maar ban .

Gr Femke.

Quilting Moesje zei

Dank je Femke!
Maandag tot en met woensdag gaan we het beleven :0)
Wat heb je mijn berichtje snel gevonden
Bedankt hoor voor je reactie...
dat geeft mij ook weer... stof tot schrijven...of zoiets hihi
Liefs, Simone

frameless mind zei

OOOh, wat heerlijk. Samen quilten zoals in de boeken van Jennifer Chiaverini.
Enkele dagen jullie helemaal onderdompelen in die sfeer. Hopelijk komen er enkele prachtige blauwe samplerblokjes bij!! Veel plezier en genieten maar!!
Groetjes, Liliane

Quilting Moesje zei

Dank je Liliane:0))
Wie weet heb ik dan weer wat te delen en vertellen hier in mijn

bloghuisje ...
Groetjes
Simone

Anoniem zei

Het is nog zo leuk om blogjes te lezen ,maar er word steeds minder geblogd ( jammer ) dus ben ik blij dat jij nog gezellige blogjes blijft schrijven !
Ook het blog van bovenstaande Liliane is inspirerend maar daar kan ik geen reactie plaatsen ,ook jammer .

Groetjes Femke.

Floor zei

Heb die quilt ook gemaakt in het blauw en heb zelfs al haar boeken.
Allemaal leuk.
Veel plezier om samen aan deze mooie quilt te werken.

Quilting Moesje zei

Dank je Floor :0))
Leuk om zo met elkaar te delen ik ga Sylvia (bridsl sampler) van jou ook weer eens bekijken :0))
Groetjes
Simone

Patricia zei

De boeken van Jennifer Chiaverini vind ik ook erg leuk, heb dan ook gelijk zin om weer te gaan quilten ipv borduren.
Ik heb pas het eerste deel weer gelezen en daardoor ben ik weer met een quilt begonnen. Stitch by me. Zag dat jij hem ook gemaakt heb met mooie kleurtjes.
Volgende week heb ik een paar freubeldaagjes met een vriendin,ook in een huis:-)
in de bossen.
Fijne dagen.
Groetjes Patricia

Coby Breitner zei

Ohhh wat heerlijk Simone ik ben jaloers, dacht net ik zou je wel eens willen ontmoeten omdat je over de boeken begon. Toen ik begon met quilten heb ik ze ook gelezen en een aantal gekocht in het Nederlands, maar in het Engels schijnen er nog veel meer te zijn. Toevallig dacht ik laatst zal ik ze opnieuw gaan lezen, de 1e twee delen vond ik wel het leukst. En precies zoals je beschrijft die sfeer zo zien we quilts en quilten voor ons. Kan zo bewondering hebben voor jouw kleurkeuze. Heel veel plezier samen, geniet van de vele uren quilten, gezellig kletsen etc etc..... Hoop dat je ook gezellige blogjes hierover schrijft.
Groetjes Coby (cosy-cot insta)

Quilting Moesje zei

O...Coby dank je voor wat je me schrijft :0)) En het blijft bijzonder om dingen die zo herkenbaar zijn te delen met elkaar !
Heb ik dacht ik in de winkel van Supergoof een vriendin van jou ontmoet ? Ik herinner me dat zij ook aangaf mijn blog te lezen maar niet te kunnen reageren...en dat ze vriendin van jou is 🤔 Wie weet komen wij elkaar ook eens tegen :0)
Groetjes
Simone

Quilting Moesje zei

Ha Patricia
Leuk om je hier te zien :0) ik las ook graag jou blogberichtjes
Sinds ik op mijn mobiel betichten plaats zie ik geen automatische blogroll meer...
Ik ga zo gelijk eens kijken of jij ook nog blogt :0)) *U*
Jij ook fijne dagen gewenst ! Wij gaan van maandag tot en met woensdag...
Groetjes
Simone

Guusje, zei

Wat heerlijk dat je samen met een medequiltster weggaat en jullie beide aan de SBS quilt werken. Ik ben er ook weer mee bezig. Nog 58 blokken dan is ze af. Ik zal er ook weer eens een blogbericht aan besteden. Het is erg jammer dat er nog zo weinig logjes hier en daar geplaatst worden maar ik ga binnenkort weer beginnen.Ik krijg zoveel spam dat ik mede daardoor bijna niet meer blog.Ik wens jullie veel plezier en gezellige uurtjes samen.

Quilting Moesje zei

Dank je Guusje
Jammer als je niet meer kunt bloggen ( door de spam) Ik zie t ook af toe helaas...
Leuk om onze Sylvia (bridal sampler)s weer tevoorschijn te laten komen :0))
Groetjes
Simone

Kleine Vingers zei

Heel veel plezier samen. Ik kijk uit naar de blokjes.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...