dinsdag 26 april 2022

Scraplapjes per kleur ...



 Toen ik begonnen ben met blokjes voor mijn baby Jane .... 
uit het patronen boek van de Dear Jane 
vond ik de blokjes van bruine antique/reproductie
 lapjes al zo mooi !

En ik heb intussen wel wat stapeltjes bruine, 
ecru lapjes en wat scrapzakjes 
die eigenlijk gekocht zijn voor mijn Dear Jane quilt in wording :o)

...eentje mag er dan net uit geknipt... (o)


nu is de bedoeling dat er één hexagon uit een zelfde lapje
 gebruikt gaat worden in deze quilttop :o)

Dus allemaal verschillende ....zoals een 
charm quilt bedoeld is.


De handige tip van Johanna ( tijdens ons quiltuitje :o))
om (recht van draad) rechtsboven en links onder alvast 
een driehoekje eraan te zetten,
heb ik gebruikt ...
Daar ga ik dan wel per hexagon twee van dezelfde achtergrondstofjes
voor gebruiken
 om bij iedere hexagon dan weer andere 'flapjes' eraan vast
 te maken...
zo zijn het net toffees...

Ondertussen ga ik sommige achtergrondlapjes 
wel vaker als één gebruiken omdat 
die soms juist net het leuke
 effect aan een hexagon geven wat ik zoek ...


ik ben benieuwd of dit zo door kan gaan met wel 
steeds verschillende
 bruine hexagon lapjes 


de vingerhoedjes quilts
 waar ik mee bezig ben...
 hebben bijvoorbeeld wel tot 6 dezelfde van een lapjes erin zitten... 
ook omdat dit vaak een mooier effect heeft terwijl het toch
 honderden verschillende lapjes zijn
die vaak maar één keer in de top voor komen :o)) !


hier wat foto's 
uit ... 'de oude doos' 


de rode vingerhoedjes zijn op heel wat plekken al geweest...


ook in Frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld...


inmiddels alweer heel wat jaartjes geleden ...


oeps...eh tien jaar geleden zelfs wel ...
als klein topje ging het nog gemakkelijk ...
nu is het niet meer te doen om mee te nemen 
zo groot !!
 ...
alleen al de 
zoveeeel draadjes die ik dan achter zou laten *U*


maar hier thuis zou ik zeker verder kunnen 
met de inmiddels waarschijnlijk ruim 
aangevulde 
 voorraad verschillende  rode en roze lapjes :o)




Groetjes,
Simone





 








7 opmerkingen:

quiltcat zei

das wird sicher ganz toll, sind so schöne farben
lieben grüsse aus österreich elfriede

Quilting Moesje zei

Danke Elfriede,
Ich folge dir jetzt auch :o)

Anoniem zei

Genoeg afwisseling zo te zien.

Gr Femke

Annelies zei

Ik hou er erg van, die quilts met zoveel verschillende lapjes. Veel succes !

Quilting Moesje zei

Dank je Annelies :0)
Jou mooie quilts zijn ook daarom zo om van te genieten :0))
Groetjes,
Simone

Coby Breitner zei

Je weet het wel ik vind jouw kleurengebruik zo mooiiiiii!

Quilting Moesje zei

Dank je :0)))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...