donderdag 8 februari 2024

Ontdek je plekje en de 365 dagen huisjesquilt van Jeanneke :0)

 De woensdag van deze week heb ik wel een nieuwe ster gemaakt

En ook nog foto's op een voor ons nieuw ontdekt plekje gemaakt...


DH en ik logeren heel bijzonder bij familie in Overijssel

Door onze vakantie's in deze provincie kwamen we al op veel nieuwe plekken...

maar er zijn zoveel meer on-ontdekte plaatsten :0))


Hier lopen we lopen door het centrum van Delden.

Winkel Ity 't kleinvakheukse

Loop maar eens mee en kijk wat er in deze ruimte hangt :0)...

zij vertelde ook de huisjesquilt
 van Jeanneke gemaakt
 te hebben :0)


Op het eerste gezicht
 vond ik haar huisjes nog kleiner lijken als de mijne...
maar met het meetlint erbij ...
hebben we toch
 echt volgens het patroon 7,5 cm allebei aangehouden :0)



Inplaats van een groot huis in het midden heeft zij haar winkel in het midden gemaakt 



In ieder raampje een plaatje en allemaal een effen deurtje


Erg leuk !





Voor degene die het niet ( meer) weten 

dit zijn mijn huisjes 



Ik maakte ook iedere dag een huisje in 2012...en in veel etappes over jaren verdeeld (nu nog *U*) aan het doorquilten...

Ze blijven zooo leuk !

Ik zou wel.nieuwe willen maken

En dan in andere kleuren...

Hier in het jaar dat ik ze aan het maken was en het nog geen 365 dagen was...mee naar de molen. Ze komen zo mooi uit bij het grijze hout van de wiek.


Ps. WIe weet ontdekken we deze logeerpartij nog meer nieuwe plekjes :0)

Groetjes,

Simone

7 opmerkingen:

Annelein zei

Wat leuk al die huisjes... ze staan op mijn wensenlijstje... voor ooit...

Gretchen Weaver zei

Your houses are so pretty! I like the black sashing between the blocks, happy stitching!

conny's quilts en creaties zei

Och ja, die huisjes. Ik maakte er genoeg voor een kussen. Inmiddels al helemaal versleten. Ze blijven erg leuk om te zien. Prachtig ik zo aan de molen. Van de winter belandde ik ook toevallig in die leuke winkel.

Quilting Moesje zei

Thanks Gretchen :0))

Quilting Moesje zei

Ze zijn zo leuk om te maken ook...af en toe een huisje kan ook :0)

Quilting Moesje zei

Leuk de herkenning vd huisjes en de winkel:0) dank je Conny ♡

Anoniem zei

Als het zo snel zou gaan is de woningnood zo voorbij !

Gr Femke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...