maandag 26 februari 2024

Inspiratie en antieke quilts

 Het antieke babybedje staat in mijn woonkamer



en lijkt daar wel even te blijven staan :0)


Vandaag zag ik een bericht voorbijkomen over een tentoongestelde antieke quilt.

Een quilt die ook in het boek van An Moonen staat;

'De geschiedenis van de Nederlandse quilt'

Zo werd ik herinnerd aan het hexagonsterrenquilttopje die ik al tijden niet aangekeken meer heb *U*


Nu zijn er nog maar een paar sterren nodig om het formaat
 babybedje te krijgen...
 En ik vind het weer helemaal leuk !
 Zo ziet het er toch weer anders voor mij uit als een paar jaar geleden ...


Ik zou nog wel willen kijken naar de andere antieke quilt in het museum 'Huis Van Gijn' in Dordrecht :0)

Jeanneke (je kent haar zoal van de reproductie dollquilts en de stempels)  heeft een bericht hierover gepost op facebook en Instagram :0)


De quilt is daar te bewonderen tot en met 3 maart dan gaat de quilt terug in het depot.

Groetjes,

Simone


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...