maandag 19 december 2022

Zusjesdag...

 Een keer per jaar ga ik een of twee daagjes naar mijn zusje rond de tijd dat het de verjaardag van onze vader was...

20 december...

Zij rijdt geen auto en dan kunnen we zo toch saampjes op pad :0)


Dit keer niet naar de plaats waar we zijn opgegroeid...

maar naar onze geboorteplaats Leiden :0))




Dat was een leuke keuze zo in deze kerstsfeer :0)

een drijvende schaatsbaan en overal bomen met verlichting...

Mijn zusje koos een ovenwand met poezen bij deze winkel...en ik een beker met hartjes...als aandenken voor thuis 

:0)

Normaal kies ik dan eerder voor Emma Bridgewater...maar deze harten vind ik wel mooi! 

Op de heenweg kreeg ik een tas met overhemden mee van mijn (sinds de lagere school) vriendin...

zo bijzonder dat wij elkaar meestal ook even kunnen zien voordat ik bij mijn zusje aankom :0)

Haar vader is al een paar jaar in het verpleeghuis opgenomen

 en

 kan niet meer 
op een comfortabele manier
 overhemden dragen...

ik vind deze lapjes zo lief voor de kleine boompjes...en onderin vond ik ook een zachtgroene...

toen besefte ik nog niet wat dit voor haar zou betekenen...

Haar vader schilderd(e)
en houdt ook van de 
natuur...
Zo zijn de boompjes ook symbolisch
ook
 voor iemand die haar dierbaar is 
en 
helaas korte tijd na opname is overleden...


Eigenlijk is dit wat patchwork en quilten is 
( voor mij)

Sinds vorig jaar is 20 december ook
de trouwdag van onze oudste zoon en schoondochter 🤍🤍

Milou is nu een half jaar...
waar zal zij veel plezier mee ( gaan) hebben?



Groetjes,
Simone

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie herinneringen ,Leiden een heerlijke plaats om te zijn ooit familie gehad die daar woonde .
Emotioneel de overhemden van de vader van je vriendin ,zeker voor haar .
Fijne kerstdagen met je kleindochter en gezin .

Groetjes Femke.

Gretchen Weaver zei

Sounds like you had a lovely outing, meeting with an old friend and then with your sister. The tree quilt is beautiful, you were very kind to make it for your friend. Happy stitching & Happy Christmas!

Quilting Moesje zei

Thanks :0))
And happy christmas for you too!

Coby Breitner zei

Ha ja zie je in Leiden waren jullie wat leuk ik zag het al op insta voorbij komen. Ik herkende de pilaren en natuurlijk de theepot. Leuke winkel he! Ik ben zelf ook van Emma B, maar koop soms ook wat bunzlau voor in ons 2e huisje waar blauw de bijkleur is.
Mooie gedachte met de overhemden.
Fijne dinsdag, groetjes Coby

Quilting Moesje zei

Dank je Coby:0)
Bunzlau doet me vooral aan quiltlapjes denken of gebreide patroontjes op de bekers. Maar dan voor servies wat te druk ( of zoiets) Emma bridgewater is zo mooi ...landelijk eenvoudig
Groetjes
Simone
Ps. Je blauwe huisje is steeds zo te lezen ...geweldige sfeer lijkt me :0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...