vrijdag 18 november 2022

Four-patches little christmas sew-along

 Gisterenmiddag 
zag ik een Insta berichtje voorbijkomen     met een leuk en vooral
 gezellig ideetje !...

21 rood-witte 
four-patches maken ...
Vierkantjes van 1 inch :0)
Wordt dan een four-patch blokje van 2 inch in het vierkant ...

Voordat ik gisterenmiddag de deur uitging voor mijn avonddienst had ik de witte al gevonden in mijn lapjeskast

 en gestempeld en uitgeknipt...

Vanochtend de laatste rode lapjes bij elkaar

verzameld...

en de eerste aan elkaar gezet :0))

Binnen een week laat ze weten wat het gaat worden...

het lieve koekmannetjes schaaltje kreeg ik zomaar...

Afgelopen maandagavond bij het 

kinders en babykleindochter bezoekje :0))


Helemaal leuk en gezellig 
ook voor op de foto's 
bij en met lapjes ...


En blij met lieve en leuke lapjes 
van (quilt) vriendin 
waar ik graag nieuwe klosjes van heb gemaakt :0)) 

Zo kunnen we steeds ook kiezen
 uit elkaars (nieuwe) lapjes voorraad :0))


bovenaan kun je er een paar tussen de nieuwe klosjes rand zien zitten  ;0)

Zo een daagje saampjes heerlijk aan tafel was alweer een paar weken geleden....

 en zelfs bij het eten 
alles alleen maar een beetje 

waar nodig
aan de kant schuiven ...


Zo is het Christmas quilt projectje van @nordic-quilter Cynwie Stam
 een virtuele bee ...
zonder elkaar te zien...
maar wel plaatjes en of verhaaltjes delen met elkaar :0))

Die lapjes nam ik vanavond zelfs mee de keuken in (o)...
af en toe wat steekjes
ondertussen kooktijd(en) in de gaten houdend...

tot het eten toch echt opgeschept kon worden ...



Fijn weekend!

Simone 


Ps...ik las op facebook dat Quiltshop Leur helpt om de laatste stoffen e.d uitverkoop te verkopen volgende week... van de inmiddels gesloten winkel uit Haarlem 'De Sampler' 
(Zie eerder blogberichtje)

6 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Goedemorgen Simone,
Zag ik het net op insta voorbij komen en dan nu zo'n heerlijk gezellig blogje. Wat een leuke stofjes zie ik weer voorbij komen, al die ruitjes. Ohhh I love it!
Geweldig met zo'n gezellig schoteltje erbij, we komen wel in de stemming hoor rood en gingerbreads mmm
Fijne zaterdag groetjes Coby
ps ben nu wel rete nieuwsgierig wat de four-patches gaan worden? Jij ook?

Quilting Moesje zei

Ja ik ook :0))
Dank je Coby ! Voor je zo leuke gezellige ! meedenk, geniet praatje :0)
Fijn weekend gewebst!

Ineke zei

Ah Simone, ik vind dat koekmannetje schaaltje toch zo mooi. Ik denk dat ik maar even ga google-en naar zoiets. Ik heb wel een glazen koekmannetje waar siroop in heeft gezeten (nu op natuurlijk) Inmiddels hebben we de sew along van Cynthia af gezien, maar moet nog veel doen voordat die van mij af is. Groetjes, Ineke

Quilting Moesje zei

Ha Ineke,
Ik lees net je reactie...
Ik heb nog gevraagd aan mijn schoondochter en zoon waar ze het schaaltje hebben gekocht...
Ze hadden die dag meerdere aankopen gedaan zeiden ze, oa bij de Intratuin, Action zou ook kunnen, maar ze wisten het niet meer...
Was daar de laatste...
Ik hoop voor je dat je er eentje vindt hoor!
Groetjes,
Simone

Anoniem zei

Door dit blogje begrijp ik het bovenstaande verhaaltje beter ,ik kwam er maar niet uit wat je bedoelde !
Ga proberen of ik de Sew Along kan vinden , helaas is de computer niet mijn favoriet .

Fijne zondag ,knuffel voor Bear !

Gr Femke.

Quilting Moesje zei

Ha Femke :0)
Ik heb even terug...en verder gekeken ;0)
Ik kijk Instagram op mijn telefoon...ook nog niet heel lang...maar voor inspiratie en vaak ook kleine verhaaltjes erbij is het leuk !
Het kerst projectje is van Cynwie
Nordicquilter noemt zij zich.
Ze liet steeds een stukje zien...het is verder geen patroon.
Maar zij heeft geen blog of fb pagina bv.
Fijne dag ook nog !
Simone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...