maandag 24 augustus 2020

TRC textiel research centre

 Leiden...is mijn geboorteplaats :0)

 

 

 

Toch kwam ik daar alleen tijdens mijn jaren op de middelbare school...

Voor vanmiddag een afspraak gemaakt voor de tentoonstelling van Antieke quilts in het TRC (textiel research centrum) te Leiden.


Eerst nog een wandelingetje in de buurt gemaakt samen met DH :0)
Op het vooraf online afgesproken tijdstip 
konden wij naar binnen ...


Een klein centrum eigenlijk...maar groot qua beleving!


Er lagen vergrootglazen klaar...
toch even kijken naar  de quiltsteekjes 
en de naadjes...
Juist bijzonder om het 
handwerk erin te zien !


  
Heel uitnodigend en op een fijne manier staat de uitleg bij de genummerde quilts
op een gelamineerd papieren overzicht !


Nummer 1 begint bijvoorbeeld bij een quiltblok die naar een plant genoemd is.






Lapjes van feedsack ...vroeger meelzakken...
In de nieuwste quiltmania staat daar een artikel over ;0)
 





De sfeer, de quilts, de informatie
je kan er gewoon blijven kijken!



Deze Windmill blokken vallen mij nu extra op door de blokken voor de Claudinesquilt :0))


Ook de geschiedenis over de Mayflower 
en kolonisten (ook vanuit Leiden) is bijzonder en interessant!


Deze collectie wordt tot 27 augustus tentoongesteld!
Wie weet kun je er nog van
genieten :0)
Zie de website van TRC Leiden
Om een tijdafspraak per mail te maken en verdere info.
(Geen entreekosten maar een vrijwillige bijdrage)

Groetjes 
Simone!

 

 

9 opmerkingen:

Floor zei

O, wat jammer dat ik dit niet eerder heb geweten! Prachtig, ben gek op antieke quilts dus ik had ze graag gezien in het echt.
Maar jouw foto's zijn ook al mooi.
Wat me opvalt in deze corona tijd, dat iedereen de vergrootglazen en de omschrijving mag gebruiken, dat is niet zo goed i.v.m. besmettingen lijkt me.
Maar je hebt er vast heel erg van genoten.

Quilting Moesje zei

Ha Floor
De omschrijving was gelamineerd kon dis weer 'ontsmet' worden
En er stond aan het begin handalcohol en ook bij de koop gedeelte ;0)
De vergrootglazen kunnen ook schoongem. En doordat je op afspr.kwam waren er geen anderen in de ruimte :0)
Ik vond het goed geregeld !
Jammer dat je niet meer kunt gaan...
Ps. In Leiden zelf was het best wel druk (terrasjes oa)
Groetjes
Simone

Anoniem zei

Wat leuk om dit te zien , daar krijg je weer inspiratie van.
Dit had ik graag willen zien, maar een beetje kort dag nu .
Fijn dat we mee mochten genieten van jouw bezoek.!

Gr Femke.

Quilting Moesje zei

Dank je Femke🙋‍♀️ Graag gedaan!
Zeker inspirerend geweest!
Ook jammer dat je niet meer kunt gaan kijken...
Groetjes
Simone

frameless mind zei

Dag Simone,
Wat fijn dat je er een blogje over geschreven hebt. Ik geniet van iedere foto die ik van deze tentoonstelling tegenkom. Wat had ik daar graag naartoe willen gaan en het met eigen ogen gaan bekijken. Maar om van hieruit snel even naar Leiden te gaan is niet zo evident. Het is echt het soort tentoonstelling waar mijn hartje sneller van gaat kloppen. Bedankt om dit te delen!!
Groetjes,
Liliane

wilma oud zei

Wat jammer dat ik toch niet per mail een bericht krijg, wanneer jij een blog maakt. Heel toevallig kom ik deze nu tegen. Maar goed, wat een prachtige tentoonstelling. En wanneer ze zo intensief (met de hand) doorgequilt zijn, vind ik zo mooi. Weer genoten van jouw foto's. Dank je wel. Groetjes Wilma Oud

Quilting Moesje zei

Dank je Wilma :0)
Ps,
Ik had onder mn Instagram berichtje wel gezet dat ik die avond nog n blogbericht geplaatst had...
Groetjes
Simone🙋‍♀️

Quilting Moesje zei

Dank je Liliane
Ik ben ook blij dat ik er nog heen kon...
Jammer inderdaad als het te ver weg is ...
Groetjes
Simone😊

Merian zei

Dat was een mooie tentoonstelling.
dank je voor de foto's.

groetjes merian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...