donderdag 30 januari 2020

Lila of roze ?


Nu ik gekozen heb om zoveel mogelijk de blokjes als de
originele Dear Jane te maken...

Ik ben ook begonnen met het middenblok G-7 Indianapolis
en als enige is het achtergrond lapje niet uit het grote laken geknipt
 ;o)
Maar uit een effen wat meer ecru kleurig lapje ...
Dan werd het groen wat 'zachter' vond ik  :o)

wil ik me daar ook aan houden :o)
Als achtergrond dus alleen de witte laken stof ...


net als de sashings
( hoewel 'de echte' geeneens sashings heeft ...)

J-12 Rebecca's basket

het is leuk om verschillende lapjes erbij te leggen ...


en dan kiezen ...
ja, ...die gaat het worden ...
bij het lila blokje...
de (weinige) lila lapjes die ik heb eerst verzamelen :o)


... ienie-minie kleine vierkantjes 
en de andere patroontjes getekend om het freezerpapier ...

( ik knip ook de potloodrandjes eerst van het papier 
voor ik deze op de stof strijk ...
( braaf ...volgens de tips in het boek ;o)
zodat de stukjes niet een paar millimeter  groter worden...


blok F-8  Church Window

Vond ik het bloemige lapje lila ??
het lijkt nu wel roze ...

Het eerste blok wat ik heb gemaakt 
is wel het middenblok
'die groene' ;o)
Maar verder houd ik niet echt een 
volgorde aan ...
Bij een echt roze lapje
is het bloemige lapje toch echt wel lila (o)

Meer als ik een lapje ontdek die voor mij
precies bij een bepaald blokje past :o)

Zo is ieder ander blokje weer een verrassing om te maken !

Groetjes,
Simone






9 opmerkingen:

frameless mind zei

Je hebt echt de DJ flow te pakken. Ik herken bij jou stofjes die ook in mijn collectie zitten! Altijd leuk om te zien -:))
Succes met deze kleintjes!
Groetjes, Liliane

Quilting Moesje zei

Ik vind de DJ echt een lkeuk tussendoortje! De sbs vind ik ook mooi maar daar moet bijna ieder blok eerst nog uitgerekend en getekend worden...
Daarna meerdere lapjes bij el k aar k kiezen... dan pas beginnen...Voor mijn idee een dagtaak ;0)
Komt ook wel weer:0))

Quilting Stories zei

Wonderful job! I wish I had the courage to go on with my Dear Jane blocks...

Floor zei

Geen sashings bij de Dear Jane???
Zie toch witte baantjes tussen de blokken, en iedereen maakt ze ook.
Zelf heb ik het ook gedaan omdat ik het zo denk te zien, maar de echte heb ik nooit mogen aanschouwen.
Maar leuk dat je er aan begint. Lekker lapjes zoeken tussen de voorraad. Veel plezier er mee.

Quilting Moesje zei

Ha Floor,
De blokken van de Dear Jane die in het museum hangt...heeft verschillende maat blokken
Die dan vaak geen extra wit randje hebben...
Op het blog van Juudsquilts kwam ik bij zoeken naar afbeeldingen/details van de echte Dear Jane :0))
Ik hoop ook eens te gaan kijken daar !!(een keer per jaar hangt hij in het museum voor twee maanden (Ik dacht september/oktober...)omte kunnen bewonderen:0)

Ineke zei

Oh het begint zo te kriebelen om ook met de DJ te beginnen, maar ik wil beslist dit jaar eerst quilts helemaal af maken. Ze zijn mooi, je blokjes!!!
Fijn weekend

Quilting Moesje zei

Dank je Ineke :0) ze zijn echte een fijne en weer heel andere lapjes werkje als andere ;0)

Conny's-blog zei

Prachtige blokjes hoor, succes ermee...............liefs.Conny

Guusje, zei

Wat leuk dat je ook bezig bent met de dear jane. Ik heb haar ook weer opgepakt. Ben erg benieuwd welke je nu gaat maken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...