vrijdag 31 januari 2014

Even een berichtje tussendoor :o)



 vierkantjes van 1 1/2 cm kwamen erbij ....



Verschillende quiltbladen 
 en boeken blader ik door :o)

dat is al heel gezellig ;o) !

Uit een boek van Kathleen Tracy ( a sentimental quilter)

haalde ik dit blok







omdat het in tweeen te delen is ...


 en ik al 2 vierkanten van 6 cm van de rozenstof

 had klaarliggen ;o)


( Ik maak dus blokken van 12 cm )
zie ook eerder berichtje)

En pas nadat ik het blok maakte ,

keek ik naar de naam (o)

 Verrassing !!! :o)  



( voor mij dan ... );





dit blok heeft ook met huisjes te maken !



waar je toch blij mee kunt zijn *U*

geen huisje te zien,
toch is de naam van dit blok :

HOMEWARD BOUND  :o)))




En al bladerend

...


...

kwam ik deze lieve vrolijke huizen Quilt uit een Quilt Mania blad tegen :o))


En ...
t kleinste huis patroon is ... 12 cm !
(even niet hoeven rekenen en tekenen :o)))
op schuurpapier geplakt
patroon deeltjes uitgeknipt ;o)
en op lapjes getekend en ook uitgeknipt :o)))
om nog wel met steekjes in elkaar te zetten .
 
wie weet stop ik de deeltjes in een envelop om mee te nemen en
eens ergens te kunnen maken :o)
Dan kan ik nu weer nieuwe patroontjes  zoeken ;o)
 
 
 
Fijn weekend :o)) !
Simone
 
Ps, de uitleg en patroon van eerder bericht komt nog hoor !
Leuk dat jullie zo meekijken
en meedenken ... ( op mijn vorige berichtje over bijvoorbeeld het huisjes blok 'Country Village' :o)




3 opmerkingen:

Guusje, zei

O wat leuk ik zie dat je zelf aan het ontwerpen bent dT is altijd erg leuk. Wat toevallig de naam van het blok ben wel erg benieuwd hoe dit verder gaat want het ziet er erg mooi uit.

Annelein zei

Wat wordt dat een lief quiltje. Je stofgebruik is helemaal toppie...

jolanda zei

Erg leuk! Maar vast een heel gepriegel met die kleine vierkantjes hé?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...