maandag 27 januari 2014

Dear Jane komt bij mij ( nog ?) niet langs ...



En .... ?


de roosje waren toch te teer voor de wind in de zeilen ...


nu is het een robuuster  bootje geworden  ...


nog steeds varend in zachtblauw rozenwater :o)
( zie bij mijn vorig berichtje )


Het 5500 quiltpatronen boek doorgebladerd ...


toen ik dit blok zag ... moest ik hem maken :o)


Best wel klein ...
de blokken worden 12 bij 12 cm.




Dit blok ben ik nog niet ergens  tegengekomen ... ?

( bij het googlen op de naam van dit blok kwam er ook geen een ;o)
op het scherm bij afbeeldingen .
Bij de bootjes blokken kwam er juist een hele vloot voorbij ;o)



 
herkennen jullie het blok ?



Nu zie je  het vast  wel ... (o)

hier een vogeltje boven de deur ...

en verder dwarrelen en groeien er verschillende roosjes :o))

Mis ik soms het maken van huisjes ...(van Building houses from scraps van Jeanneke ???


Heel grappig zulke ieniemini deurtjes en raampjes ...
De daakjes zijn kleiner als bij mijn huisjes quilt

Het blok heet Country Village ...
alleen de naam vind ik al leuk .


en zo ga ik verder ...

Hoe het gaat worden is ook voor mij nog een verrassing ...:o))



8 blokjes van 1 1/2 cm bij 1 1/2 cm
naast elkaar en onder elkaar ...
64 blokjes in een blok van 12 bij 12 cm ...



( nog geen D J of  S B S dus  ...)



Groetjes,
Simone

10 opmerkingen:

baukje zei

Hoe het precies moet worden zie ik nog niet , worden het huisjes in het rond? ik geloof dat ik het niet snap......

Anja.M zei

Wat gebruik je mooie stofjes, ben heel benieuwd wat het wordt.
Dit ziet er al erg mooi uit.
Quilt groetjes Anja.

Quilting Moesje zei



Baukje,
Het blok is ook 12 bij 12 cm , het patroontje is 4 huisjes tegenover elkaar.
Volgens het 5500 quiltpatronen boek heet het blok 'Country Village' ...
Zal in een volgend berichtje het patroontje
erbij plaatsen ; 0)

Anja,
Voor mij is het ook nog een verrassing hoe het grote geheel gaat worden :0)
Op het idee gebracht doordat ik een blok voor Neeftje' s bloggersquilt heb gegeven maar zelf er niet aan mee doe ...

Groetjes,
Simone

Pauline zei

Simone, ik verheug me op jouw inzending voor de Bloggersquilt, ik maak hem namelijk wel en vind het leuk dat "jij" er straks ook in zal zitten!
Ik vind je Country Village blok erg leuk, en inderdaad het is nergens te vinden in uitvoering, heerlijk om iets te doen met zo'n origineel blok!
Je bootje is super, 'n dapper scheepje op het rozenwater.

Wilma Kuin zei

Wat een schattig bootje,... Leuk om een blok in te zenden bij Neeftje,.. Leuk om te zien wat andere met je blok doen,..
Zelfde patroon en dan zo anders weer,...

Merian zei

Bij mij ook geen Dear Jane hoor.
Heel leuk bootje.
groetjes Merian

Guusje, zei

Het ziet er mooi uit en idd wat stoerder. En ach die Jane wacht al zo lang.....

Willy zei

Het zijn ook zulke mooie stofjes waar je mee bezig bent.

Judith zei

spannend hoor, wat het uiteindelijk gaat worden :0) geweldig bootje! lekker verder prutselen met kleine stofjes :)

jolanda zei

Na je uitleg hierboven ergens zie ik inderdaad dat het huisjes zijn. Wat een grappig blok... dat kende ik ook nog niet hoor. En die ruitjes passen ook helemaal bij de naam 'country village'. ;-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...