donderdag 4 mei 2023

Muizenhuis diy


 Misschien dat je nog weet waar ik mee ben begonnen?

Een oud leeg poppenhuis zonder trap uit de Kringloop winkel?

Toen ik mijn kleinste quilttopje erbij haalde :0)





En van een closetrol 
met knoop en een dik rietje een kacheltje maakte  :0)
Met behulp van een you tube filmpje van 'Het Muizenhuis' van Karina Schaapman 


En zo begon ik ook aan een muis...
en nog een paar...


En een hanglampje van een 
melkpak dopje, 
met een kantje en knoopje...



Zo ook van karton een wc'tje
Met een hartje uit het deurtje 
gesneden door DH :0)


Zwart wit vloertje van gekleurd
 dik papier in vierkantjes gesneden
 en geplakt...



Stoeltje van ook een closetrol
( patroontje staat in een 
heel oude Ariadne;0)

Later verhuisde ik alles naar de Mandarijnendoos zoals je bij mijn vorige post(s) ook kunt zien 
:0)



Het bedje is nieuw gekocht van het merk Maileg...

Te leuk en zo goed passend !!

De quiltjes zijn die ik ook in de kerstsfeer had gemaakt, maar nu is de achterkant verrassend leuk! 

Wist ik nog niet toen ik ze maakte ! :0)


Zie je de mini vingerhoedjes :0)

Bij labels ( rechts aan de zijkant van mijn blog)' het muizenhuis '
kun je er meer over terugvinden ...

Groetjes,
Simone


9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dus het poppenhuis word nog niet ingericht ,misschien een nieuw project .
Het ziet er allemaal zo leuk uit .
Wie weet ga ik je na apen !

Groetjes Femke.

Marja Rijnsburger zei

Wat wordt ie leuk jouw muizenhuis.
Elke keer een stapje verder.
Groetjes Marja

Quilting Moesje zei

Hij waa ingericht t poppenhuis...maar door de boeken en de filmpjes van het muizenhuis ...wilde ik steeds liever een echt muizenhuis(sfeertje)
De vloertjes die al in het huis lagen ...konden gelukkig gewoon verhuizen naar xe mandarijnendoos ;0)

Guusje, zei

Wat is het allemaal leuk geworden.

Coby Breitner zei

Zo ontzettend leuk en knap iedereen die een poppenhuis maakt in zijn of haar eigen stijl. Mijn hoofd slaat op hol van de ideeen, maar nee nee Coby je gaat niet aan nog een nieuwe hobby beginnen. Ik heb gewoon de tijd er niet voor.
Maar geniet gezellig met jullie mee.
Groetjes Coby

Supergoof zei

Goedemorgen simone, ik vind het zo knap de sfeer van het muizenhuis in de oude mandarijnendoos is het helemaal.
Ik zit te genieten, dankjewel!

Quilting Moesje zei

Zo geniet ik mee dat jullie ook van deze mandarijnendoos ( mee)genieten :0)) !
Dank je wel ook
Ingrid ,Femke, Marja,Guusje, Coby :0))

X Simone

Floor zei

Zo leuk en knap gemaakt dat muizenhuis.
Als je bij Ingrid van Supergoof in Kampen langs gaat (als de winkel na alle ellende weer open gaat) kan je je hart ophalen aan leuke Maileg spulletjes en muisjes.

Quilting Moesje zei

Heb je goed gedacht Floor :0)
Het keukentje van karton is ook van Maileg en komt inderdaad al veel eerder bij Ingrids Supergoofwinkel vandaan ;0)
Staat ook in eerdere blogberichtjes nog wel...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...