dinsdag 22 mei 2018

Drie weken ?!


(Update ivm Privacy wet AVG
Ik had veel aan dit bericht bij Elisabeth (klik)
Je kunt een pagina aanmaken met de verklaring van Janine van Rijkleven 
( zie ook de link naar haar op mijn privacy pagina)
Dit stelt mij even gerust voor als het 25 mei is en er ook hopelijk
 meer duidelijkheid komt over het wel of niet nodig zijn ;o))



Zo schrijf ik nog een paar blogjes in een week ...
nu lukte het gewoon steeds maar 
niet ...

??

Ja, dat vraag ik me ook af

Foto's uploaden ...
letters, zinnen typen ...


daar was ik een week geleden en de week daarvoor
ook heus al eens mee begonnen...


deze vierkante lapjes zijn pas net rond
het Pinksterweekend 
aan elkaar gezet ;o)

En thuisgekomen 
blijken ze he-le-maal
leuk in 
het theemuts lapjes sfeertje te passen :o)



terwijl ik de lapjes 
toch nog snel bij elkaar had gezocht ...
en in de koffer meegenomen 
voor je weet maar niet ...

Eerder al; ...


 deze leuke losse thee
kreeg ik voor mijn verjaardag 


en de verrassend roze gekleurde thee
lekker
bij het zelfgebakken brood
en het naar linnen volgens het doosje ;o)
ruikende geurkaarsje 

gezellig in de 
samen-lapjes-maak
stemming ! :o))

Pssst...ben ik nu toch een 
eh...verhaaltje aan het maken ???


Een paar kleine star-a-day sterretjes
kregen toch nieuwe driehoek lapjes in het midden
van de randen ...
wel goed gestempelde recht-van-draad deze keer (o)


en zomaar
begon ik ook grote  naturel kleurige sterren 
te maken 
voor eindelijk eens een zichtbare quilt op de bank ???



zou de inspiratie gekomen zijn 
door deze lieve kaart van Jookies ?
al jaren geleden gekregen ...

en nu kijk ik er met zelf een labrador 
weer heel anders naar :o))


Een mooie dag tijdens de Pinksterfair
bij Kasteel Cannenburch
te Vaassen.


Ik vond er een al lang gezochte
emaille schaal !


 allemaal landelijke buiten ideeen
en spulletjes zoals vroeger :o)


leuk om te zien ...
schapen drijven tussen de kramen :o)

En nog meer dieren...





overal ook in de wijde omgeving zie je  Rhododendrons 
rondom de huizen en in parken .


vooral in deze kleur :o)


Vanmiddag nog wat eenjarige bloeiers kiezen 
voor in de (voor)tuin :o)


Deze lieve vetplantjes komen in 
de nieuwe emaille schaal op het bankje voor het raam !



en lapjes ?




de kleine vierkantjes ...



roepen nu het hardst (o)


Ook ben ik blij met
mijn nieuwe volgers, !
(stille) lezers
Nu net boven de 150 zag ik :o))

Alleen daarom al
moest ik toch weer eens 
een blogje fabriceren ;o)

Tot gauw (?) !

Simone






14 opmerkingen:

Annelein zei

Oh.... die kleine vierkantjes... De stofjes passen zo lief bij elkaar... En wat een leuke fair.... Ik hoop snel weer een blogje bij je te lezen.... :)...

Anoniem zei

Leuk om weer iets te lezen van je. Wat een gezellige fair was dat. Mooie en lieve stofjes gebruik je toch altijd.
De rodondredronbloemen zijn werkelijk prachtig om te zien.
Gr. Renske

juffrouw Ooievaar zei

Weer een gezellig blogje :)
Wat een mooie schaal,dat zal gezellig staan met je nieuwe plantjes :)
Denk je nog aan de nieuwe Privacy wet!
Groetjes Anita

frameless mind zei

Als je met zoveel leuke dingen bezig bent dan vliegt de tijd voorbij!
De kleurtjes van jouw sterrenblokken en de vierkantjes zijn super mooi!!!
Groetjes, Liliane

Ineke zei

Gezellig blogje Simone, je hebt zulke mooie stofjes die je gebruikt.
Gefeliciteerd met je nieuwe volgers. Ik ben gestopt met blogje.
Fijne week

Quilting Moesje zei

Wat jammer Ineke !!! dat je gestopt ben met bloggen ... kan ik je nog wel op FB volgen denk ik :o)

Anita ; bedankt dat je me attent maakt ook op de privacy wet !
Dit hielp om het echt te gaan ( proberen) te plaatsen ;o)
Via blog Busy Bessy van Elisabeth :o)

Mrs. Sutherland zei

En vanaf vandaag nog een bloglezer erbij! Zo veel gezelliger dan het FB!
Leuke projecten heb je!

Groet van Mar

Quilting moesje zei

Anita
Waarschijnlijk is deze wet niet bedoeld voor hobby blogs
ik hoop dat ;0) anders blijven er nog minder blogs over :0 (
Juist zo gezellig dat er terug wan weggeweest bijgekomen zijn :0))
Groetje
Simone

Elizabeth zei

Het is me wat met die nieuwe wet... Maar ik denk dat we er veel te zwaar aan tillen als hobbyblogger bij Blogger. Jammer als mensen gaan stoppen met bloggen en helemaal als ze hun blog verwijderen...
Ondanks je 'startproblemen' heb je een leuk bericht geschreven!
En ik word warm van al die leuke lapjes en patchworkjes die je laat zien.
Wat een mooie kleurcombinaties maak je...
Het lag bij mij even stil, maar ik heb weer e.e.a. tevoorschijn gehaald.
Groetjes, Elizabeth

thea zei

Wat een leuk verhaaltje heb je geschreven Simone, en inderdaad de paarse rododendrons zijn heel mooi hé, wij hebben er één in de achtertuin, die mag nog wel een stukje verder groeien. Maar dat terzijde.
Ik begrijp één ding niet, je hebt het regelmatig over stempelen.....ik zelf heb ooit een quilt gemaakt met geknipte patronen en die uit de stof geknipt, maar jij stempeld?
Mooie kleuren heb je weer gebruikt en wat een hoeveelheid aan stofjes heb je onder handen. En de privacy wet?? Ik ga de links even goed lezen,maar snappen doe ik het niet echt.

Oei ook een verhaaltje geworden.

Groetjes Thea

Quilting moesje zei

Dank voor je verhaaltje Thea !
Eerst deed ik altijd om patroontje tekenen op de stof en dan met naadtoeslag eraan uitknippen
Maar sinds de stempels (oa van Jeanneke (.com) ven ik pas overstag gegaan :0))
Ik vond het eerst te duur en niet nodig dacht ik;0)
Maar het scheelt heeel veel tijd
En de naadtoeslag zit erbij op de stempel
... ook veel nettere strakkere naadje denk ik daardoor.
Groetjes
Simone

Floor zei

Een gezellig blogje Simone! Met van alles wat.... mooie lapjes die tot een klein quiltje zijn genaaid, gezellig uitje en lieve dieren.
Plantjes kopen is ook altijd elk jaar een feestje.
Jammer nu even een regendag, maar dat is goed voor de tuin toch?

BezigeBijMirjam zei

Jouw vierkantjes èn sterretjes zijn erg leuk!🤗

Merian zei

Was weer heerlijk om te lezen.
Je sterren worden erg leuk.
En roze thee, lijkt me erg lekker.

groetjes Merian
en een fijn weekend.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...