maandag 13 juli 2015

Lapje met een verhaal :o)

Dat kan toch niet waar zijn ?
Bij het zien van dit lapje ...
 ( die ik vond tussen de 'geheime' lapjes :o))
(zie vorige bericht)
Een lapje met een herinnering waarbij lachen en huilen ... samen gaan ...
Twee jaar geleden toen we net een paar weken in ons
nieuwe ( oudere ;o) huis woonden ...
En heerlijk lagen te slapen ...




werd ik wakker van ...
Ja, wat hoorde ik eigenlijk...
Een rennende en af en toe uitglijdende kat ??
gehijg ...?

Over de overloop heen en weer,


Nee hé ...
bij ons in de slaapkamer !!! %$#@*&

DH wakker gemaakt

"hoor jij het ook ??..."
Het is Babbel die ergens achteraan rend ...



DH :"ik hoor niets ..."
 "ga nou maar slapen, laat maar gaan "


Ja, maar het lijkt wel een muis ...
straks maakt babbel 'm dood 


Babbel zat opeens stilletjes naast het bed
aan de kant van DH .
   
De muis zal wel onder het bed zitten ....

 @#%$#*%@


Nou hup dan maar ..
licht aan ...
Matrassen en bedbodems omhoog ...

Babbel gelijk er ook onder...

Hoe moest de muis nou gered worden...

( p.s, wilde jij de muis redden Simone ... ??

*U* eh ... ja ...in ieder geval naar buiten
en geen achter elkaar aan rennen meer pffffffff)




Het rennen bleef en we besloten de balkondeur open te doen
...
en ja hoor...
even later zat de muis
en ook Babbel op het balkon ...



 nog steeds rondjes aan het rennen ...ARGHHHH:o))




Oudste DS te hulp gevraagd ...
hij was van alle herrie en de commotie niet eens wakker geworden .
maar we maakten hem dus wakker ...
Babbel is gek op oudste zoon ( oudste DS dus ;o)
Hij wilde babbel wel binnen zien te halen ( zonder muis ;o)
uiteindelijk lukte dat ... ( wat een opluchting zeg ...!!!)


Wat zullen de buren wel niet gehoord hebben ....
kabaal met bed bodems en balkondeuren ....


 Babbel werd  gelukkig snel weer rustig en ging op bed bij oudste Ds slapen ...

En ik ...
bedacht me wat de muis op het balkon zou gaan doen ...
 om even later toch gelukkig weer in slaap te vallen ...
met een dagdienst die er al snel aan zat te komen moest ik ook wel  ;o)


Alles voorbij ???

Nee hoor ...
De schrik zat er weer goed in toen ik beneden kwam ...

Je verzint het !

Nee echt niet ... pfffff


Op de aanrecht zat een muisje op twee pootjes rechtop mij aan te kijken

hellep ...

ook al wilde ik een muisje redden

vies vind ik het toch ook ...(o) !

DH moest er weer aan te pas komen ... *U*
ik ben mijn ontbijtje in de huiskamer gaan eten ...( dapper toch ;o)

DH maakte de kier achter de koelkast dicht en ving even later de muis met
een bakje ... 
En heeft hem naar buiten gedaan ...



Tijdens de etenspauze vertelde ik het verhaal tegen mijn collega waar ik die dag
dienst mee had :o))
Opeens wist ik hoe ik het gebeuren wat positiever kon zien
ik zag het namelijk helemaal weer voor me tijdens het vertellen ...
En dacht opeens aan "Tom en Jerry "!

Mijn collega moest daar zo om lachen dat ik er eindelijk
 ook om kon lachen :o))) !

Twee dagen later kreeg mijn lieve collega onverwachts
 slecht nieuws te horen in het ziekenhuis...
 toen we elkaar daarna spraken voelden we het
zo grote
contrast tussen huilen en lachen ...
Toch gaf zij aan er steeds ook nog om te hebben moeten lachen ...
Zij is na de operatie en behandelingen gelukkig
goed genezen...
we zijn nu bijna twee jaar verder ...

(P.s, zij wist niets van het Tom en Jerry lapje en de geefster niets van ons
verhaaltje erachter. Bijzonder toch wel !
Heel toevallig dat dit lapje er bij zat :o))
van collega's en familie van /en bewoners ...

Enne ...

Het kattenluikje hebben we eruit gehaald en is nu weer een dichte deur !
Waarschijnlijk bracht Babbel de muizen gewoon mee naar binnen namelijk ...
Nu ligt er af en toe een dode muis in de tuin
verder geen last meer gehad !


 Groetjes,
Simone !





3 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijk verhaal...
Met een lach en een traan...

jolanda zei

Wat bijzonder dat dat lapje dan 'toevallig' tussen de stapel zat hé? Wel een hilarisch verhaal trouwens. ;-)))

Bezig Plus zei

Jaha.... zo zijn die poezebeesten nu eenmaal, ze vinden ons zo lief dat ze ons af en toe een hapje brengen..... En ik vind muisjes ook zo lief, dus is er ook hier veel reddend werk te doen..... Gelukkig dat het weer goed gaat met de traan.....
Steekjesgroetjes Anje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...