dinsdag 1 mei 2012

Enthousiasme ...

Gisterenavond had ik een gezellige "Koninginnedagavonddienst "!

Hier ... de buit :o) ... van een zonnige ... schuifel de schuifel ochtend langs alle kleedjes van kinderen (en ouders) met hun spulletjes ...


Annie M.G Schmidt & Fiep Westendorp ... kan ik echt niet weerstaan ...!
Pluk redt de dieren heb ik jaren geleden zelf nieuw gekocht net als Pluk v/d Petteflet ...
enne Jip & Janneke en Ziezo :o)
Maarre ... toen hij er na een paar rondjes lopen nog lag en (zonder afdingen) maar 1 euro kostte ... toch heel blij met een tweede Pluk (o)).

Als ik vroeger bij een tante logeerde zag ik het boek Jip & Janneke in hun boekenkast ...
Mijn neefje was jaren jonger als ik ... Ik dacht er toen niet aan (het was geen durven ?) om te vragen of ik er in mocht lezen.  Maar het beeld van de Jip & Janneke was schijnbaar voor mij iets erg bijzonders/leuk /gezellig (voorlezen) ... !  Ik herken dit (enthousiasme ?) bij verder niemand uit mijn familie (ook mijn twee zusjes niet ) .
Maarre voordat we kinderen hadden ... kocht ik dus al een Jip & Janneke .
Die kwam pas in de boekenkast toen ... (uit)eindelijk ... na 7 lange jaren ... toch ... oudste DS geboren werd !!!
(Toen er maar geen ... 'kindertjes'... kwamen ...werd er na allerlei onderzoeken bij beiden gezegd ... dat ze er ... niet ... zouden komen ...).

Vandaar dus (ook) ons grote wonder
( 9 maanden zwanger ... toch geloofde ik het pas echt ... toen hij in zijn wiegje lag ...:o)
De 15 jaar die DS nu is gingen vele malen sneller voorbij ;o)
...

Nog even een glimp van de Vingerhoedjes  ...
De verjaardag(en) weer voorbij ... veel glaasjes limonade en alle taart is op ;o)




Groetjes,

Simone

4 opmerkingen:

Janet zei

Een heel bijzonder wonder dus!! En ja pluk en jip en alle kornuiten zijn ook hier de afgelopen jaren op bezoek geweest, nu liggen ze te wachten totdat ik fleur(kleindochter 10 manden)er uit kan voorlezen. Je vingerhoedjes worden ook prachtig!!
groetjes janet

Anoniem zei

Heerlijk he, om zulke leuke dingen te scoren! Ik heb jouw vingerhoedje nog steeds op je kaart zitten, en ben vast van plan om er wat mee te gaan doen! Maar omdat er nog zoveel andere werkjes zijn, die eerst af moeten, kan het nog wel even duren... Maar het idee is er al, de stof ook.. nu nog de tijd ;)! Ik vind jouw vingerhoedjes prachtig worden! Lieve groet!!

Anne zei

Leuk om te lezen dat je ook fan bent en al boeken had voordat er kinderen waren! Ik moet bekennen dat ik ook fan ben en meerdere keren op het punt stond om een boek aan te schaffen.. maar we hebben thuis al een exemplaar en mijn vriend wil nog niet aan kinderen denken, haha.
We zijn zelfs een keer verkleed geweest als Jip en Janneke! hier de foto: https://plus.google.com/photos/100639969953439974720/albums/5626188346362338113?hl=nl

jolanda zei

Via via kom ik op je blog en ik zie dat jij ook pas in 2010 begonnen bent met quilten net als ik. En ook ik heb 3 zonen bij wie ik ook steeds maar weer opnieuw alle verhaaltjes van Jip en Janneke heb voorgelezen. Zij genoten er net zo van als ikzelf, want het blijft leuk. Ik heb de boekjes ook altijd bewaard uit mijn kindertijd. :-)
groetjes, Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...