vrijdag 8 oktober 2021

Het muizenhuis ...muisjes:0))


 Het boek ...van het muizenhuis 'Sam en Julia ' heb ik al bijna tien jaar in mijn boekenkast staan :0))

En zomaar wilde ik nu eens een muisje gaan maken :0)

Zoals de schrijfster van het boek Karina zo leuk laat zien en uitlegd in haar you-tube filmpjes !


Ik zocht van alles bij elkaar...roze topje die ik toch al jaren heb...

Een licht bruine sok...bij gebrek aan zachtgrijze dunne rekbare-badstof...


Zo bijzonder om te maken en anders als de eerder gemaakt beertjes en muisjes...

Waarschijnlijk doordat er nu elektriciteitsdraad in verwerkt is 

voor de beweegbaarheid...


fruitdozen voor het muizenhuis vinden was niet zo makkelijk,
de buurtsuper gaf aan de dozen gelijk op te ruimen en plat te maken ...
bij de kringloop vond ik toen dit 
'poppen'huis...
waarschijnlijk omdat de trap er niet meer in zit 
was de prijs nog geen vijf euro :o))


die kon ik dus niet laten staan :o))
Zelfs DH keek mee voor ideetjes...
En de werkbank in onze nieuwe schuur ( blokhut) is nu wel heel fijn 
en handig om te knutselen ...
Nog niet eerder samen gedaan LOL



het kleinste quiltje wat ik kon vinden 
erbij gesleept...




Grote zwarte Bear ...


DH is zomaar met de roerstaafjes en ijsstokjes begonnen 
voor twee vloertjes :o))


ik ben vooral met lapjes aan het prutsen ...


maar...
ook weer aangestoken door een you-tube filmpje ...


van een closetrol een pot-kacheltje
gemaakt !


nu weten jullie dat ik even niet in mijn bloghuisje kon zijn...
maar met een kleiner muizenhuis bezig ben 
*U*
en
 weer zomaar een muis...


bij is gekomen ...
nu wel van zachte grijze dunne badstof :o))

een week later als het huis 
gevonden bij een andere kringloopwinkel...


de kleine
 ukkie-pukkies 
mandjes van Supergoof...
lijken in dit huis en bij deze muizen 
best groot ...


erg leuk 
om zomaar als er ideetjes, tijd en zin is ...


wat erbij te maken ...


Nu nog behangen en schilderen...
o...en een bedje, en een tafeltje
en...


Fijn weekend allemaal gewenst !

Simone



15 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk ,leuk ,leuk ,ooit zat er in mijn hoofd ook het idee van een poppenhuis maar het is er nooit van gekomen .
Kan mij voorstellen dat je nu alle tijd voor je ideeën nodig hebt ,hier word je blij van !
Ik kan nu even niet op de naam komen maar er is een blog met www.winkel die ook bezig is met muizen en ideeen ,als ik het weer hebt gevonden laat ik het je weten .

Gr Femke.

Anoniem zei

Atelier Grethilde .

Gr Femke.

Quilting Moesje zei

Dank je
Femke
Ik ben benieuwd!

conny's quilts en creaties zei

Geweldig! Wat leuk om je creativiteit op los te laten. Het ziet al erg leuk uit. Mooi vloertje heeft je man gelegd

Quilting Moesje zei

Dank je Conny !
Zo komen er ongekende dingen uit onze handen
Trots op mijn mannetje :0))

Floor zei

Ooohhh als het poppenhuisvirus te eenmaal te pakken heeft, dan blijf je doorgaan en ideeën opdoen.
Leuk dat poppenhuis en nog wel met echte parketvloeren :-)
Je hebt leuke muisjes gemaakt. Natuurlijk moeten er ook quilts in het poppenhuis.

Quilting Moesje zei

Goed verwoord van je Floor :0))
Als het net als het quiltvirus gaat...:0)))...

Coby Breitner zei

Wat geweldig leuk waar je mee bezig bent, ook van je insta fotoos geniet ik zo. Je gaat helemaal op in zo'n wereldje he
Tijd ontbreekt vaak om maar door te gaan. Die mini's van Supergoof vind ik ook zo geweldig. Ik heb zelf het muizenkokje, die zit in het hoekje van mijn dienblad waar mijn quiltspulletjes opliggen. Ja ik moet bekennen soms betrap ik mezelf dat ik aan het praten ben tegen het muisje, mijn vriendje zeg ik dan. Ook in mijn quiltkamer zitten diverde mailegs. Vooral tijdens de winteruren vind ik dat zo gezellig. Als ik tijd zou hebben begon ik zeker ook aan een zo'n leuk huis.
Fijn weekend groetjes Coby van cosy-cot

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuke muis heb je gemaakt én wat hij of is het een zij ;)
tot gevolg heeft, zelfs een huis, heel veel plezier met dingetjes bedenken en maken. Ook leuk dat jullie er samen plezier in hebben. Ik heb het boek ook al weer lang, maar ik wist niet dat er een YouTube filmpje was.Groetjes Anita

Quilting Moesje zei

Leuk om te lezen dat je ervan meegeniet coby :0))

En een muizen kokje? Binnenkort hoop ik en bij de winkel van Supergoof langs te gaan en bij het muizenhuis :0))

Quilting Moesje zei

Dank je Anita :0)),
De eerste muis is toch een hij geworden..en de tweede een zij...
Er zijn meerdere you tube filmpjes kwam ik achter...ook gemaakt door Karina haar dochters...(zoeken op het muizenhuis you-tube filmpjes)
Groetjes
Simone

thea zei

wat een leuke lieve muisjes en het poppenhuisje, echter kan het niet.
Dus welkom in de wereld van miniaturisten.

Groetjes
Thea

Marion van de Sande zei

Wat vreselijk leuk!! En die vloer!!!

Ik kijk maar niet te lang want dan wil ik ook.

Quilting Moesje zei

Dank je Thea
Veels te leuk ...:0))
Groetjes terug
Simone

Quilting Moesje zei

Echt he...
Leuk dat je reaktie Marion :0))

En...zomaar ...opeens begonnen🙈

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...