donderdag 3 januari 2019

Eventjes ...


Bijna vergeten dat lapjes tijd ...



(bijna) net zo hard voorbijvliegt
als leer/opdrachten maak/zoek en leeswerk ...

maar twee weken geen school

Toch even tijd (genomen ;o)
voor lapjes 
en een boek gelezen ...
die ook zeker nog leerzaam is ...




 (citaat van internet : Martine Bijl kreeg in september 2015 een hersenbloeding. Na haar langdurige revalidatie in De Hoogstraat, waar zij vrijwel alles opnieuw moest leren, bracht ze nog enkele maanden door in ziekenhuis Tergooi, waar ze behandeld werd voor depressie. Haar taalvermogen bleef onaangetast. Over haar mede-bewoners in De Hoogstraat en Tergooi – over partners en therapeuten, over welzijnstaal, over de valklas en de ergotherapie, over angsten en wanen, over hoe het voelt als iemand anders in je brein is gekropen en daar de boel dreigt over te nemen – schrijft ze indringend, eerlijk, met wrange humor, zonder opsmuk en daardoor indrukwekkend)

die over drie onderwerpen gaat die 
ik net daarvoor als lesstof
had gehad...


heel goed verwoord...
komt echt wel ...binnen !
op een 'stevige' manier 
zeg maar ...
en toch bewonderenswaardig lief...

Een hersenbloeding 
(en blijvend NAH niet aangeboren hersenletsel),
een delier en depressie heeft zij ( Martine Bijl) 
doorgemaakt ...
heftig !


Al maanden geleden gemaakte 
nog losse hexjes eindelijk aan elkaar kunnen zetten
voor de 'Stiched By My' quilt van Lynnette Anderson :o)





alle sneeuwpopjes en werkjes :o))
verzameld 


en de dozen weer naar boven voor volgend jaar ...

Voor jullie allemaal ook nog
De Beste Wensen voor 2019 !

Simone


6 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Zeker heftig dat boek lijkt mij.
Opgesloten in je eigen hoofd voor mensen die erna moeite hebben hun
spraak weer goed te krijgen en dit niet lukt..............liefs.Conny

Ineke zei

Pfff...heftig boek van Martine, maar wel werkelijkheid.
Mooie hexjes en heerlijk om in je vakantie lekker aanrommelen met je lapjes en heerlijk even lezen.
Voor jou en je naasten ook een gelukkig nieuwjaar!

Annelein zei

Dat boek van Martine... hmmm.... misschien toch ook maar eens lezen... Fijn jou "lapjes" verhaal... dat had ik gemist... Ik wens je vooral een gezond én leerzaam 2019 toe... ;)...

Merian zei

Toch maar eens lezen dat boek.
lijkt me heel interessant.
bedankt voor de tip.
Fijn dat je nog wat hexjes hebt kunnen zetten.
Ik wens jou ook een mooi 2019.
groetjes Merian

frameless mind zei

Je hebt je vrije dagen erg leuk weten in te vullen lees ik. Een boek lezen dat ook nog eens met je studiekeuze te maken heeft is altijd een meerwaarde. Lijkt me boeiend maar ook heftig om het verhaal te lezen van iemand die het aan den lijve ondervonden heeft. Ik denk dat je er zeker iets van zal meenemen naar je lessen.
Het terug vastpakken van je lapjes zal ook wel deugd gedaan hebben. Die lapjesliefde blijft toch deel uitmaken van wie je bent. Zo ervaar ik dat toch -:))
Ik wens je alle goeds en veel succes met de studies in 2019!
Groetjes, Liliane

johnypoipet zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...