maandag 6 augustus 2018

Waar ben je nou ...? (blauw)



 Ik ben best wel in de buurt
gebleven deze vakantie (o)



en toch tijd te kort ;o)



Dit witte kerkje 
uit Katwijk aan zee
hing vroeger als schilderij in de woonkamer
van mijn opa en oma...


Doordat de golven  die avond wél hoog waren
toch even ... 'door' geweest :o))


Helemaal blij met de hoge golven :o))...een week eerder
 had ik de zee nog nooit zo ... kalm...gezien.


heerlijk uitwaaien ...


De zee en het strand ...
Niet ver rijden 
vanaf het huis naast de molen ...



Van mijn blauwe lapjes 
tops ( in wording) 
gingen de 


Vingerhoedjes mee...




En na bijna 8 quiltjaren...
eindelijk een nine-patch quilt ???
(mijn favoriete blok ;o)


Zomaar onverwacht aan begonnen :o))
En toch geduld tot nu toe
 om steeds een zelfde blok te gaan maken ...


Komt (zeker)
vast ook door de lapjes die ik er 
ook onverwachts bij vind 


Ik ontdekte dat er een (gedeeltelijk)
blauwe versie is van de midwinter -reds :o))
Alleen leek er (in Nederland)
geen een lapje van die serie te bekennen ...

Tot ik charmpacks van Indigo Crossing 
tegenkwam ...
voor onze vakantie
kreeg ik dit pakketje binnen ...




En sinds ik de Minnick & Simpson 

ontwerpsters heb ontdekt...
ben ik helemaal gek
 op die lapjes 
en ook Quilts die ervan gemaakt zijn :o))
kijk maar eens ... hier (klik) :o)

                                                                                                                                                                                                                                 
volgende keer een meer
rood/roze blogje :o)


ook bijvoorbeeld
van jaren geleden ... 
op deze deksel van de put (o)


De Winterse Hexjes van Annelie...
wilden ook graag mee ;o)


Groetjes
Simone !

10 opmerkingen:

Floor zei

Zo leuk die nieuwsgierige koeien die de vingerhoedjes goed bekijken :-)
Mooi die nine-patch blokken, lekker eenvoudig, heb er ook één in de plannening.

Quilting Moesje zei

Leuk Floor :o)
( een nine-patch in de planning ;o)
En ja ook de koeien en kippen en haan waren een leuke voor ons zeker deze weken een niet dagelijkse 'bezienswaardigheid' van hun en onze kant :o))

Conny's-blog zei

Mooie foto's met die koeien erbij.
Je vingerhoedjes en je mine patch worden prachtig in het blauw.............liefs.Conny

NADINE zei

LOVE LOVE your projects, especially the colors you chose for the Winterse Hexies ! I was pondering about making it, but didn't know which colors to use, now I'm totally seduced :D

In stitches,
Nadine

Guusje, zei

Wat een mooie foto's. Heerlijk naar de zee daar hou ik zo van de geur de golven het geluid de eindeloosheid. Wat ben je met veel moois bezig. Koeien zijn ook zo nieuwsgierig.

Ineke zei

Prachtige blauwe projecten en wat heb je lekker veel meegenomen, zo heb je lekker veel keuze!
Geniet er nog maar lekker van!

frameless mind zei

Het nine-patch patroon is gewoon een héél leuk patroon. Je hebt erg mooie stofjes en een mooi kleurenpalet gekozen voor dit nieuwe quiltproject. Het lijken wel zusjes je nine-patch en je vingerhoedjes. Het zal een gezellig duo worden in je interieur. Echte toppertjes!!
Groetjes, Liliane

Quilting moesje zei

Je beschrijft precies. ..waarom ik ook zo van de zee houd :0))
Dank je Guusje

Quilting moesje zei

Leuk Liliane
Dat je in de lapjes zusjes ziet. ...terwijl ik het daar niet over heb gehad...
In deze vakantie ging ik met mijn zusje s avonds naar strand (zij woont dichtbij t huis bij de molen)
En...ik zag een klein nin-patch patroontje Die nellies nine-patch heet (ook vd indigo crossing lapjes)
En mijn (overleden) moeder heet Nel...
T huis waar we vakantie hielden is van mijn tante (jongste zus(je) van mijn moeder.
Zal dus zeker een bijzondere quilt gaan worden voor mij (ondanks het eenvoudige patroon)

thea zei

Wat een mooie kleuren combinatie's heb je gebruikt. Herkenbaar na zo'n lange tijd iets af hebben. Je quilts in wording zijn echt heel mooi, en de zee......heerlijk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...