maandag 21 augustus 2017

Een beetje ...


Regenen en nog eens regenen
deed het vorige week ...


de lapjes zijn dan juist 
erg gezellig,
de roosjes en de kleurtjes
van deze lapjes bijvoorbeeld :o))


ook de voorraadkast weer eens 
opruimen ...
En dan een pak karnemelk die op moet ?
Googlen op havermout met karnemelk
en dan een recept vinden waar ook banaan
in het beslag gaat ;
'toch eens proberen'


Middelste DS die
door het sporten 
in de sportschool
opeens havermout 
... heus wel lust ;o)


Drie in de pan ...
En ...
Even later 
allemaal opgegeten ...( en dus niet eens alleen door mij)



Zoals ik wel de enige thuis ben 
die regelmatig een bordje havermout eet 's ochtends :o))
Met kaneel, blauwe bessen ( of bv abrikozen of perzik)
en wat ongezouten amandelen en lepeltje lijnzaad...

Omdat het zo gezond is ??

uhm... ja 
maar ook lekker !

(Vroeger nam ik alleen een bordje 
havermoutpap met suiker of met een lepel honing)

Waarom ik dit vertel ?


Nou eh...
omdat ik om me heen best vaak lees of hoor
over de vraag 
hoe je havermout kan eten ??
als je het eigenlijk niet lust (o) ;o)

Havermoutkoekjes zijn trouwens ook lekker ! :o))

Wie weet hebben jullie ook nog lekkere recepten met havermout ?

Maar ik begon eigenlijk met deze hberen ...


't turquoise lichtblauwe beertje
gaat naar een pasgeboren jongens baby'tje 


maar die naam verklap ik nog niet


en dit beertje
van lapjes 


uit de lievelings-overhemden 
van de (2 jaar alweer geleden ...)
overleden man van lieve 
Ria ...


Ik heb 't beertje gelijk in de avond 
bij haar gebracht ...
en een blij gevoel en troost 
met de herinneringen aan Arie geven hij haar wel
een beetje  ...

Alle beetjes ...
van al haar dierbaren op een andere manier ...
helpen wel ... een beetje ...

Sterkte voor degene die dit herkennen ...


Tot de volgende keer :o))

Liefs,
Simone 


8 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Wat een gezellig van alles nog wat blogje haha.
Lief dat beertje, is ze vast blij mee geweest.......liefs.conny

Floor zei

Wat zal Ria blij zijn met haar knuffel van overhemdstof van haar overleden man. Zo kan ze hem toch een beetje knuffelen als ze het moeilijk heeft.
Havermout..... ik heb het nooit gelust, als kind al niet en nu nog niet.
Maar in de jaren 60 maakte mijn vriendin en ik vaak havermoutkoekjes.... heerlijk!
Groetjes,
Floor

Wilma Kuin zei

Wat lief zo'n beertje met fijne herinneringen

Marja Rijnsburger zei

Ik gebruik regelmatig havermout in een recept, pannenkoeken van havermout geprakte banaan een beetje kaneel.......lekker hoor, verder in mijn zelfgemaakte granola, en havermout koekjes zijn hier favoriet. Met de regen van vorige week was het inderdaad echt lapjes weer...ook hier.
De beertjes zijn schatjes en het overhemd beertje een mooi gebaar.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja

Ineke zei

Wat een lief gebaar, dat van de beertjes. En havermout, ik ben de enige hier thuis die 2, 3 of 4 x in de week een bordje eet met cranberries erdoor, heerlijk!!!
Fijne week

Quilting Moesje zei

Ha Ineke; ga ik snel eens proberen havermout met cranberries :o))
Dank je Wilma en Marja ook voor je reaktie over havermout !
Grappig Floor dat je met je vriendin havermout koekjes maakte terwijl je de pap niet lust :o))
Lief je reaktie Conny :o))

Hier word ik meer als een beetje ...blij van ;o)

Annelein zei

Wat een lieve beertjes... en wat een mooie tastbare herinnering heb je iemand zo gegeven...

Door je blogje ga ik deze ochtend ook maar weer eens aan de havermout... het is niet alleen lekker maar geeft ook heel lang een voldaan gevoel...

Quilting moesje zei

Dank je :0) Ja dat vind ik ook Annelein (van de havermout; 0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...