vrijdag 10 augustus 2018

Terug van weggeweest ...(roze-rood )

Zoals ik jullie al schreef in mijn vorige blogbericht...



deze keer geen blauw ...
maar roze en rood ;o)

De klosjes top en klosjes - lapjes waren 
natuurlijk  ook mee !


misschien zijn er niet heel veel meer 
steekjes aan de top bijgekomen ...
of door de hitte
en anders juist door 
toch teveel wind
Heerlijk hoor om het huis en de molen  !
Maar de lapjes waren bijna niet tegen te houden dan ;o)
en steekjes waren dan ook niet te doen ...


Vandaag is het zo lekker afgekoeld dat 
ik al bijna die weken van droogte, warmte,
en  hitte van de zon
 zou vergeten (o)

Net zoals hier
alweer wat jaartjes geleden toen ik net begonnen was
aan de Vingerhoedjes lapjes 
in elkaar te puzzelen ...
één voor één ...

en ze bij een daagjes bezoekje
ook mee mochten voor op de foto :o)

Weet je nog zoals ik ook schreef in mijn vorige blogberichtje :
ruim een week geleden ...

deze putdeksel dus :o)

paar jaar geleden ...
Nu gaat het aardig opschieten ...
de laatste ongeveer 1000 nog ? 
Vingerhoedjes komen nog aan de beurt ...


nog steeds gaan ze één voor één ...
dan weer eens aan de bovenkant van begin tot einde 
dan weer eens een linker of rechterkant 
één voor één tot er weer een rand vol is ...


het lijkt wel 
of ik bewust niet meer zo hard ga 

O ...


omdat er dan nog fijn weer
nieuwe lapjes ...
waarvan er nog geen ééntje
van in voorkomt ...
bij kunnen komen ;o)


Zoals het lieve mini charmpakje
van Miss Scarlet 
dat ik als kadootje bij de Indigo Crossing pakketjes
heb gekregen :o)
Een klein quiltje ervan maken was ook 
een leuk idee...

t lichtblauwe lapje met bloempje vind ik ...zooo lief ...
Maar nog geen winkel gevonden die
er een lapje van heeft :o( 
Maar de rode Vingerhoedjes 
vinden de Miss Scarletjes ook veels te leuk !

En riepen zo blij ;

'komen jullie er ook gezellig bij ...:o))' ?

Dat ze natuurlijk geen ...nee 
meer konden zeggen (o)

Tijdens deze vakantie werd ik nog eens verrast
 tijdens 
een vriendin bezoekje ...



 Met een
 speciaal op maat gemaakte Vingerhoed stempel :o))

Echt precies dezelfde maat als mijn gekregen malletje 
bij de gewonnen Vingerhoedjes van Supergoof :o))
Weten jullie nog ? 
Om precies te zijn ; maandag 9 januarie 2012 
oeps ...zooolang alweer geleden 
Inmiddels is hij bijna doormidden en al een tijd 
gebruikte ik hem geplakt en met een 
afgebroken hoekpuntje ...

Maar nu ben ik na er
meer als 5000 getekend te hebben...
toch wel heel blij met de stempel !

Dank je wel Johanna 
ook hier nog vanuit mijn blog huisje  !
:o)


Bijna al een tweepersoons beddesprei !
Maar er moeten er aan de zijkant 
en boven of onderkant toch nog wel wat 
 bij !



We zijn bijna alweer een week thuis...
maar vergeten de heerlijke
dagen in de polder niet !

't is dat Bear het niet kan zeggen ...

Maar hij had denk ik 
de tijd  'van zn leven '...
lekker vrij ...

Dit was toch wel echt 
een roze-rood blogje 
zoals ik beloofd had !

Groetjes,
Simone 

Ps,
Dit brengt me opeens op een idee ...
Welke kleur zal ik mijn volgende post eens doen ???




9 opmerkingen:

Floor zei

Misschien in het groen????
Geloof niet dat groen jouw smaak is met quiltstofjes, dus dat zal er wel niet van komen.
Je vingerhoedjesquilt is fantastisch! Wat een joekel is het geworden.
En dan nog niet klaar?
Dat vergt echt oeverloos geduld, maar zo leuk met al die lapjes er in, daar blijf je naar kijken.
Heerlijk dat het koel is.... genieten van de regen...

Anoniem zei

Geel ,maar dan die mooie antieke kleur past ook bij rood maar ook dat zal het niet worden denk ik net zoals het groen van Floor.
Heerlijk dat de warmte weg is en hopelijk weg blijft ook beter voor de honden .
Je quilts is super ben benieuwd hoe groot die word nu je weer verder kan door het stempeltje?

Gr An

frameless mind zei

Wat leuk om het groeien van je vingerhoedjesquilttop doorheen de verschillende foto's te zien. Het is echt al een geweldige lap geworden. Grappig dat je na 5.000 vingerhoedjes tekenen alsnog een stempel gaat gebruiken. Zal lekker opschieten zo!
Misschien kan je eens een "ecru"post in elkaar steken. Fijn mijn lievelingskleur -:))
Groetjes, Liliane

Ineke zei

Oei, dat wordt moeilijk, maar wat dacht je van grijs/aardkleur? We willen worden verrast, dus...
Dit was weer eens een gezellige post van jou en je vingerhoedjes-lap ziet er geweldig uit!!!
Liefs, Ineke

Quilting moesje zei

Hihi
Jullie maken t mij niet makkelijk
maar wel om over na te denken ...
Oftewel mn lapjes voorraad te bekijken :0)

Guusje, zei

Wat zijn je klosjes en je vingerhoedjes mooi. En natuurlijk welkom thuis. En verder verras ons maar.m

Mrs. Sutherland zei

Gezellig blogje weer, en zo mooi in dat rood!
Geniet weer lekker van thuis en het zonder wind kunnen naaien.
Groet van Mar

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat een engelen geduld!Meer dan 5000 blokjes!! Maar..het resultaat is geweldig. Heerlijk zo in de polder, lekker uitwaaien. Omdat ik deze hitte meer dan 3 maanden heb, heb ik behalve airco ook ventilatoren staan om me wat koelte toe te wuiven. Groot probleem...alle blokjes waar ik mee bezig ben waaien de hele tijd op de grond. Moet er van alles opleggen!

Quilting Moesje zei

Ha Ada,
Wij hebben dat waaien ( af en toe) buiten met de lapjes :o)
Jij zelfs binnen .... dan is het helemaal een 'toer' om lapjes aan elkaar te krijgen zeg !
Ik zie 't wel voor me ...(lol)... sorry...
en dat drie maanden ....??
Groetjes,
Simone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...