donderdag 7 december 2017

Nine-Patch :o))

Nine-patch blokken en quilts vind ik nog steeds 
de liefste :o))
Toch had ik alleen dit mini kussentje eens gemaakt...
En het Nine-Patch blok van de SBS Quilt ...
( rechts ook op mijn blog te zien)


Maar...
eindelijk !!!

Dankzij de Midwinter Reds
ben ik toch een paar 
kleine Nine-Patch blokjes gaan maken ... 


En hoe geduldig men ook denkt dat ik ben (o)
Zooo geduldig ben ik juist niet ...
bij het maken van steeds dezelfde blokken (o)
Wel bij 1patch quilts zoals de Vingerhoedjes
maar dat komt omdat dan iedere keer een ander lapje 
aan de beurt mag komen ...

En toen ik ook nog eens bij geruilde (klosjeslapjes)
het lieve koekmannetjes lapje kreeg :o))
MOEST ik 
toch eindelijk eens een klein quiltje ervan weten te maken :o))

Eerst veeeeel gerommel en 
gesnuffel in alle lapjes en scraps ;o)


Toen werden de grote Nine-Patches toch maar weer Four-Patches...


Verder vond ik ook nog de blokken die ook 12 bij 12 cm waren :o)
Zoals de ster die over was van de blokken voor de theemuts
 ( weet je nog ;o)

Hieronder:

De ster rechtsonder was nog niet gebruikt ...





De theemuts heb ik intussen al meer als een jaar in de keuken staan !

 Het blok met 'Bear' erop geappliceerd
lag ook al zolang te wachten ...


En ...past ook goed erbij 
(vind ik ;o)


net als de kleine vierkantjes
die ook al eerder bij het blok van Bear waren gemaakt :o)



Doorquilten is zo leuk !


dat was ik eigenlijk zomaar
ver-ge-ten ...


Te klein om mijn quiltring
te gebruiken.

Maar dit is net als de theemuts 
gewoon een gezellig quiltje om 
zomaar neer te leggen, als placemat
of klein dekentje ...of ...


Wie weet komen 
straks ook de huisjes
 ( Building houses from scraps van Jeanneke 2012)
weer aan de beurt!


Bijna een AFFO...




Welke kleur zal ik de rand doen ...


Zzzzzz ;o)

Groetjes,
Simone

Nog voor het door-quilten ...

















11 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een leuke blokken laat je zien Simone, je gaat als een speer, je klosjesquilt wordt ook erg mooi.
Groetjes Tilly

Elizabeth zei

Wat haal je veel moois uit de kast! Ik weet niet hoe het komt, maar telkens als ik jouw blokjes zie, wil ik naar m'n lapjes grijpen...
Maar ik patch veel liever dan ik quilt! Een klein werkstuk vind ik niet erg, maar die grote lappen...

Ineke zei

Oh oh, die koek-mannetjes vind ik ook zo mooi, leuk en grappig. Mooi alles wat je laat zien!
Groetjes, Ineke

Pauline zei

Wat ben je heerlijk bezig Simone, leuk dat de peperkoek mannekes zo goed van pas zijn gekomen.

Floor zei

Heel herkenbaar. Zelf vind ik het ook zo leuk om eenvoudige blokjes te maken, en dan allemaal dezelfde in bijvoorbeeld 2 kleuren. Straalt zoveel rust uit.
Maar saai......
Lekker alle lapjes door elkaar gebruiken geeft afwisseling.
Jij doet van alles door elkaar lijkt wel, maar uiteindelijk wordt het toch wat :-)
Groetjes,
Floor

thea zei

Wat een creaties laat je hier zien Simone, om jaloers op te worden. Prachtig.

Gr. Thea

quiltsathome zei

Wat maak je leuke dingen. Ik vind vooral die zachte kleuren van je theemuts ook zo mooi !

Quilting moesje zei

Dank je Patricia:0)
Leuk om te horen !

Annelein zei

Wat leuk allemaal.... ik wordt er helemaal vrolijk van op deze druilerige dag...*Ü*....

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

Simone, wat een leuk idee is dat joh! En dan moet je weten dat ze straks allemaal willen weten hoe je die quilt gemaakt hebt. Tot op de millimeter! Fijne kerstdagen alvast.

Quilting moesje zei

Echt ;0)
Maar dan is t niet leuk meer :0)) Dank je Dorry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...