maandag 3 juli 2017

Een voor één ...:o)



Je benen ...
zien wel erg wit (o)
pfff kan mij wat schelen (o)


Tja ...
jullie hebben wel gelijk ...
deze zomer of al in de lente 
heb ik eigenlijk he-le-maal 
vergeten even bewust 
heerlijk in't zonnetje te gaan zitten 
met ...blote benen *U*


Als ik en Bear thuiskomen van ruim een uurtje 
lopen in het park ( 'natuurgebied')
dan drink ik  m'n bakkie koffie 
meestal gauw binnen
 en dan weer aan de slag (o)


Vanochtend besloot ik dat toch eens fijn anders te doen :o) !


de door-geef  Libelles
 ( waar ik me ook steeds al geen tijd voor gunde ;o)
 van Dora ...
erbij gepakt enne
lapjes :o))



En de zaterdag via de post gekregen 
heerlijk ruikende zonnebrandspray ... :o)



Na mijn werkweekend met dagdiensten ...
vanochtend een 'weekend gevoel'
thuis in de tuin gehad ...


met twee lapjes uit de scraplapjesdoos van Johanna
gegrabbeld :o))
Die eigenlijk zo lief zijn ...
dat ik er nog niet in kan knippen ....


maar...
als ik ze bij mijn blauwe vingerhoedjes lap wil
zal het toch moeten !


en zo komen er weer 
een voor één 
Vingerhoedjes-lapjes aan de lap :o)


Niet per rij of meerdere eerst aan elkaar ...
Omdat ik graag om het
'eerst te passen en meten'
nieuwe lapje heen kijk 
welke er het beste bij de andere past
 of welke er juist een mooie 
andere kijk op geeft ;o)

Een donkere of een zoete ...


of een bloemige of juist stippen,
beige of spierwit ...
Zo blijft ook de blauwe Vingerhoedjes lap erg
LEUK om te maken :o))

Nu heb ik dus zelfs ook nog een blogje geschreven 
die geen wee-ken op zich liet wachten ;o)

Morgen weer ( zo'n weekend-gevoel moment) ??


Graag !

Groetjes,
Simone 

21 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Oh heerlijk!!
Het is te lekker om even in de zon te zitten met je lapjes.
Ik speel wel een beetje vals... mijn benen zijn Rhodos bruin 😂

Quilting moesje zei

Wilma; Dat was vast nog heerlijker :0)) kun je ook nog van nagenieten en t bruine in t Nederlandse zonnetje bijhouden ;0)

thea zei

Leuk blogje weer, troost je mijn benen zijn vast nog witter. Leuke foto met Bear en over de lapjes zullen we het maar niet hebben. Heel leuk

Groetjes Thea

Quilting moesje zei

Lief:) dank je Thea
Zoek je t zonnetje ook op ;0)

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk om even zelf zo'n vakantiemoment te creëren, fijn dat het weer goed meewerkt! Veel plezier met de mooie lapjes, groetjes, Conny

Quilting moesje zei

Dank je Conny:0)!

Floor zei

Zo af en toe (vaak) moet je je zelf een rustige ochtend of middag gunnen, of beter nog: een hele dag, of nog beter een hele week... (zo kan het wel weer Floor)
Maar lees jij nu de Libelle terwijl je lapjes naait????
Dat vind ik wel heel knap hoor, maar het zal wel afwisselend zijn :-)

Quilting moesje zei

Floor;0)echt lezen inderdaad een beetje moeilijk tegelijk ...haha t liefst alles tegelijk maarre...
Ik leg t blad open en doe weer een paar steekjes bv

Ineke zei

Sinds ik in de "lappenmand"zit, ga ik dagelijks in de morgen even naar buiten om koffie te drinken, voor de nodige vitamientjes, zeg maar.
Straks is dat afgelopen, moet ik weer werken :P
Mooie vingerhoedjes, mooie zachte kleurtjes!
Fijne week

juffrouw Ooievaar zei

Ik heb het laatst ook gedaan, tijd voor mijzelf genomen, ik moet zeggen, het beviel goed :-)
Maar ja het zit erin zullen we maar zeggen, eerst doen wat allemaal 'moet'
Je lapjes zijn mooi en je vingerhoedjes quilt wordt prachtig :)
Groetjes Anita

Quilting moesje zei

Beterschap hoor!
En hopelijk dan alleen op leuke manier in je lapjes mand graaien ;0)

Quilting moesje zei

Je hebt daar dus ook last van Anita :0) als t kan maar van t zonnetje genieten hoor!

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat gaat ie mooi worden, die blauwe vingerhoedjes quilt. Ik heb ook witte benen en ik woon nog wel in Griekenland! Met zoveel zon loop en zit ik altijd in de schaduw!!

Quilting moesje zei

Ook beter Ada; 0)
Maar ze zeggen dat je in de schaduw toch juist geleidelijk en dus gezonder bruin wordt...
Valt dus toch tegen in werkelijkheid;0)

Marja Rijnsburger zei

Weet je dat er ook van die flesjes zijn met het bruin er al in 😉 ideaal 😀.
Fijne doordeweekse weekenddagen gewenst....geniet ervan.
Groetjes Marja

Quilting Moesje zei

Grappig ... Marja wie weet keken we toevallig tegelijk bij elkaar :o)))
zie net jou blogberichten en zie daarna jou reaktie pas ( echt waar (o)

Merian zei

Wat een leuke blauwe lap wordt dat.
Hier ook vaak maandag weekend dag, komende weken vaker ivm de vakantie.
Maar ik vind het ook wel lekker.

groetjes Merian

Quilting moesje zei

Ha Merian
Ik vind t ook niet erg :0)
Fijn dat je extra wil ivm vakanties

Guusje, zei

Wat wordt je vingerhoedjeslap prachtig. En zo heerlijk toch even buiten in het zonnetje al is het maar een halfuurtje ook heerlijk zo krijg je meteen een zomergevoel.

Quilting moesje zei

Dank je Guusje:0)
En t klopt! Al is t maar een half uurtje ;0)

Régine zei

Fijn om zulke momenten te hebben, te maken! Heerlijk buiten zitten met de lapjes! Je vingerhoedjes zijn erg mooi!!
Groetjes, Régine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...