woensdag 21 maart 2018

Een beginnetje ...

Allereerst fijn om te weten
dat ik niet de enige ben ...(o)


dat de lapjes of patroontjes anders uit
vallen als de bedoeling is ...
Ik krijg jullie reaktie's al een tijd alleen op mijn blog onder 
het bericht te zien ...
Niet meer op mijn mail ...


daarom reageer ik hier ook eventjes
op de leuke reaktie's van mijn vorige bericht
over bijvoorbeeld mijn 
tegen 'vallende' sterretjes ;o)

En ook leuk als je ook vind dat deze sterren beter bij 
'mij' passen :o)



en een behulpzame mail van Lydia
(geen blog (?)
Hoe de sterpunten zonder gaatje in het midden
te zien zijn ...
daarvoor de sterpunten één voor één
bij een punt aan elkaar rijgen ...
en dan pas naar elkaar toe ...
aan elkaar zetten...


bedankt voor de tip !
Wie weet gebruik ik hem bij grotere sterren ...
( nu raakte ik steeds 'de draad' zeg maar kwijt...
de sterpuntjes zijn nl niet zo groot )


Ik maak nu eerst een halve ster...
en dan de tweede helft apart ...

Dan de goede kanten 
van beide helften op elkaar leggen en dan 
de naad aan elkaar zetten ...





Nu is er ook geen gaatje meer te zien *U*



Ik bleef eerst puzzelen ...
Maar nu ga ik toch de hexjes en sterren aan elkaar 
maken !
Eerst had ik een  te lichte achtergrond gekozen 
nu kies ik voor warm roze en oudroze / beige ...
hexjes en tussen- sterren ...

En wil dan de
'echte' sterblokjes er wat uit laten 
s* p* r* i*n* g* e* n 

Inspiratie genoeg :o)))
In mijn boek van An Moonen bijvoorbeeld :o))

Groetjes,
Simone

Ps,
Ik sta altijd open voor tips en ideeen 
en hoe jij bijvoorbeeld erover denkt  !:o))


6 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een lieve kleuren Simone, en inderdaad 3 sterpunten aanelkaar en daarna de volgende 3 er samen aan naaien, dan krijg je geen gaatje in het midden.
Veel plezier met de sterren.

frameless mind zei

Door een filmpje van Linda Franz (Quilted Diamonds) te bekijken heb ik deze sterretjes leren aan elkaar naaien. Ik heb eens gekeken op Youtube en je kan het terugvinden onder "How to Hand Piece a Kaleidoscope star PartI en Part II.
Groetjes, Liliane

Quilting Moesje zei

Bedankt Tilly en Liliane
ik zal ook een kijkje nemen op You Tube !
k ben benieuwd...

Guusje, zei

Mooi zijn de sterren en ja echt jouw kleurtjes. Sterren naai ik of zo aan elkaar als je beschrijft of eerst de ene helft aan elkaar, dan de tweede en dan de twee helften aan elkaar zo krijg je geen gaatjes in het midden.

frameless mind zei

Als ik zo'n sterretje naai dan rond ik eerst de scherpe punten af (de latere dog ears). Dit werkt ontzettend fijn zeker in het midden van de ster waar al die naadjes samenkomen.
Groetjes, Liliane

Ineke zei

Je werkt heel nauwkeurig!!! Ze worden prachtig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...