maandag 16 oktober 2017

Weer eens blauw :o)


Geen blauwe maandag
of blue monday ...

Maar wel blok C3
oftewel 'Album 1'


kan ik vandaag laten zien :o)

Dankzij Johanna 
is dit blok geen 'toren van Pisa' meer  (o)

Ik kwam erachter dat 
praten en breien
Klosjes en Sylvia 
niet samen gaan ... (o)



ik had heus het tornmesje erbij gepakt
en het blokje proberen recht te zetten hoor ;o)

maar zelfs DH
vond,
 toen ik vroeg nu is ie toch wel oke ?
  'dat is niks voor jou '
zo eh ...slordig (o)
't is wel handwerk maarre ...



toen kwam
de restaurateur ;o)
Johanna :o)) 
en ?
haar is het wel gelukt !


geen 'torentje van Pisa' meer ! :o))


Nu gauw weer verder aan haar eigen rode SBS blokjes :o))


Johanna nam iets lekkers mee 
voor bij de koffie ...mmm
echt ...ik wilde er een foto van maken 
maar toen hadden we de engelse-plaatkoek
al op*U*


haar is het wèl gelukt om
een nog hele
Jelly Roll mee te nemen en te laten zien
aaien ...
en ook weer heel mee naar haar huis te nemen ;o)


Grappig is dat ik dacht dat er altijd
 een S te zien is in de rol ...
Maar dus niet
 weet je nog hier ;( Klik )
toen ie nog heel was ( zucht :o )


Er zit ook iets heel liefs tussen onze
spulletjes op tafel (o)


en dat liefs
blijft nu nog ;o)
 in mijn hoofd
maar hangen :o))


gevuld met rijst heeft
dit lieve speldenkussentje schildpadje 
nog een leuker effect ...

Waarom krijgen we er  juist geduld van
om  grote quilts te  maken ...
en niet het geduld om even
tussendoor een klein \
lief werkje (af) te maken ??

We hebben samen afgesproken dat we ook eens
samen een klein werkje gaan maken (o)
ik graag eerst het schildpadje *U*

Een tweede blauw blokje is ondertussen 

Gewoon een boterham met kaas bij een
 kippensoepje van de vorige avond  dag  :o)

ook af :o))

Blok L 4  Bride's Bouquet


nu doe ik de klosjes apart maken en 
dan weer eens 
alleen Sylvia
 ( SBS- Sylvia Bridal Sampler)
op tafel !

Tot woensdag !
Simone











12 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Mooi allemaal, ook de rode blokjes van jouw vriendin.
Ik word ook rustig van een klein werkje hoor! Laatst heb ik een scharenhangertje gemaakt dat al een jaar geknipt lag. Geeft ook weer rust in het hoofd. Kan van de lange kleine en grote UFO-lijst af.

Ineke zei

Is toch juist leuk om af en toe iets kleins tussendoor te maken. Mooie blokjes, zowel de blauwe als de rode.
Fijne week

Floor zei

Dingen echt met aandacht om de beurt doen werkt het beste, dat heb ik ook wel gemerkt.
Sylvia vraagt best wel wat aandacht. Ach, een ietsje scheef... dat mag voor mij hoor, het is handwerk toch? :-)
In antieke quilts zie je vaak scheve blokken of fouten en dan vinden we het zo leuk.
Dus over 100 jaar is jouw scheve blokje leuk.
Maar dat is nu dus recht geworden.
Leuk die schildpad. Dat heb ik ook, dat ik geen geduld heb om zo'n klein tussendoortje te maken.
Echt even samen er voor gaan zitten is misschien een goede oplossing.
Groetjes,
Floor

Elizabeth zei

Ik ben helemaal weg van dat leuke schildpaddenspeldenkussen!
En wat hebben jullie heerlijk met de lapjes gespeeld... , gezellig zo samen.

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk samen aan het prikken!
Fijn dat ik even erbij mocht zijn
😉

Quilting moesje zei

Je klosjes liggen of hangen er (stiekum(?) steeds gezellig bij :0)) Wilma. Ook Johanna vind ze erg gezellig (kom gerust nog eens erbij ;0)

Quilting moesje zei

O..O Blijft t schildpadje bij jou ook al ...hangen Elisabeth :0))

Quilting moesje zei

Leuk Floor
K zal t onthouden van de antieke quilts en over 100 jaar.. zelf vind ik antieke quilts ook juist zo mooi lief ...als er iets persoonlijke te vinden is :0))

Quilting moesje zei

Mirjam en Ineke
Helemaal gelijk geef ik jullie over de kleine werkjes :0))
Maar als er weinig tijd is komt er schijnbaar makkelijker een blok bij of wat 1 patch jes aan n top...K laat t weten hoir als t wel zover is :0)

thea zei

Wat een superlief speldenkussen heb jij, om jaloers op te worden.
Patroontje in brievenbus-:).
Wat een mooie quilts maken jullie met elkaar.

Groetjes Thea

Quilting moesje zei

Ha Thea
T is niet mijn speldenkussen ! Maar van Johanna. ..
Misschien ga ik hem maken dankzij haar
Krijg m namelijk niet uit mn gedachten ook haha

Conny's-blog zei

Prachtig je blokken en je rol heeft mooie kleuren zeg.
Vind kleine werkjes ook zo leuk om te doen, jij niet dus. Maar je schildpad is leuk geworden hoor...............liefs.conny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...