donderdag 23 maart 2017

Magnolia ...:o)


Allemaal de schuld van de magnolia takken(o)
;o)

Door die mooie bloemen
 begon ik vanmiddag met foto's maken :o))

De mandjes waren afgelopen woensdag gisteren dus
al aan het roepen vanaf de zolder ...


Voordat ik deze manden
quilttop maakte was het op veel blogs ...
'woensdag mandjes dag ' :o))
Maar toen kwam ik nog maar 'net kijken
in blog- en quilt(land) ...


Toen ik daarna voor het eerst een Quiltbeurs bezocht
(ik dacht nog in Ahoy ...)
kocht ik een patroonboekje 
waar de GROTE MANDEN 
in staan
 ( met eigenlijk om en om blokken met appels erbij ;o)


Maar ik wilde alleen MANDEN ...
ik had niet veel geduld
weet ik nog *U*

Ik wilde zoooo... graag zien 
hoe het eind resultaat zou worden !
met de kleurtjes bij elkaar :o))
...( en bruin en zwart)







Deze foto is van de laatse keer dat ik wat doorquilt steekjes maakte ...
(uit mijn blogarchief)
ondanks dat ik deze manden zo leuk vind ...
toch weer veeels te lang geleden (o)




Gisteren nog even een boek terugbrengen naar de bieb,
toen de buurvrouw mij onderweg een paar van
de net afgesnoeide magnolia takken
uit haar tuin aanbood :o))



daar zei ik natuurlijk geen nee tegen !

Ik vind ze aan de boom altijd al mooi.
Ze bloeien maar heel even ...
Nu kan ik dat dus van dichtbij zien :o)




Maar het is dus wel de schuld van de Magnolia
dat ik vandaag ...nog geen steekjes heb gezet, 
(ook al heb ik een vrije dag ...)

Maar wel al
 'k weet-niet-hoeveel
foto's heb gemaakt ...
De Vingerhoedjeslap uitgevouwen
en de mandjes die ik erbij heb gehaald ...
enne Bear natuurlijk :o))



NEE ... Bear !
Jij mag niet op de bank
 (o)


In de bieb vond ik daarna ook nog een nieuwer boek als die ik zelf heb
van Jennifer Chiaverini :o))

Waar ik vorig blogberichtje over vertelde.
( hij blijft dan nog wel op mijn verlanglijstje )

Vanochtend wel bij *Dora ( * zie label 'donderdags' ;o)
begonnen aan de BOM van de maand april van Bobbin Els Feteris ...



Vanavond ?

wat gaat er voor ...
lezen, SBS, manden doorquilten, bom van Els,
Vingerhoedslapjes, 
of ... 
ik kan 'nog-veel- meer-wil-ik-doen's'
bedenken (o)


Groetjes,
Simone 










12 opmerkingen:

Floor zei

Prachtig zijn die Magnolia takken! Daar kan je fijn van genieten als ze uitkomen. Maar ze zijn nu al zo mooi.
Natuurlijk wil Bear even komen kijken op de bank als jij daar zulke mooie lappen op legt. Hij wil uitproberen welke in zijn mand mogen liggen :-)
Wat je vanavond zou kunnen doen..... eerst een uur manden quilten en daarna een uur lezen?
Veel plezier.
Groetjes,
Floor

Quilting Moesje zei

Goed idee Floor :0))
(Ps, ik hoop niet dt ik t verleert ben, ik heb wel Aunt Becky, een naaldentrekker en een vingerhoed... nu nog beginnen
; 0)

frameless mind zei

Als ik de mandjes zo op de eerste foto zie dan vind ik wel dat ze héél mooi in het interieur passen. Prachtig toch zo bij de tafel en de stoelen!
Mooi hoor die Magnolia. Die prachtige roze tinten en dat tere groen. Je zou er zo inspiratie bij vinden voor een nieuwe quilt.
Geen steekjes gezet maar wel mooie foto's voor een leuk blogje!
Groetjes, Liliane

Annelein zei

Wat een heerlijk blogje.... Liep wat achter dus vanochtend in alle vroegte even bij je wezen buurten...

Een leuk begin van de dag! Mooie foto's, prachtige quilts, gezellig huis...*Ü*...

Quilting moesje zei

Lief...Dank je Annelein :0))

Merian zei

Altijd moeilijk kiezen wat je gaat doen... hier soms ook.
Nu maar een lijstje gemaakt wat eerst moet of ik wil!!
groetjes Merian en een fijn weekend

Quilting moesje zei

Werkt dat een lijstje :0);0)
Dank je Merian
Fijn weeken ook!

thea zei

Wat een stel mooie foto's, echt om te genieten.
Jammer hé die Magnolie, lekker grote bloemen en zo snel ver weg.
Maar die Bear van jullie luistert wel. Niet op de bank, maar op de quilt dat is nog niet duidelijk, moeten jullie nog even duidelijker uitleggen.

De quilts zijn voor mij leek heel mooi, vooral die vingerhoedjes...........
Groetjes Thea

Quilting Moesje zei

Dank me Thea :0))
Bear snapt er soms (vaak ?) niks van ... t vrouwtjdnin de weer met lapjes ... die je niet eens kan eten ; 0)

Guusje, zei

Prachtig zijn ze zeker de Magnolia's. Maar ook de mandjes en de vingerhoedjes die je laat zien.

Régine zei

Een gezellig blogverhaaltje!
Magnolia's vind ik ook prachtig, ze beginnen nu overal te bloeien. Maar je quilts zijn ook heel mooi! Leuk die mandjes.
Groetjes, Régine.

Quilting Moesje zei

Leuk ! Dank je ook voor jullie reaktie
Guusje en Regine :o))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...