donderdag 16 augustus 2018

'Door de mand ...'



Dat had ik dus echt helemaal niet verwacht :o)
na mijn vorige vraag over een kleur ;o)

Als eerste reageerde
Floor ( klik)
zij dacht dat ik geen groene quilts maak ...

Enne...
eigenlijk heeft zij 
( hebben jullie...)
daar gelijk in ...


Winterwandering project :o)



De lapjes manden
  blogfoto-archieven
gingen open ...



 lezers die mij al langer volgen weten het misschien nog wel ...




Ik heb wel groene lapjes in tops verwerkt ...
maar op een of andere manier werden dat toch geen affootjes ...

mijn rood met groene pine-apple quilt 
uitgekozen en voor DH ...



t gekke is dat ik helemaal blij was begonnen ...
en het formaat was best groot genoeg om een rand
eromheen te zetten ...
dan zou hij af zijn ...



maar het topje is veranderd in een kleiner hart 
om op te hangen ...

en kijk eens ...

Een foto gevonden van jongste DS
met een GROENE trui  ! :o))
Dat telt niet .....quilting moesje 
(o)
inmiddels is hij al 15 jaar en een stuk ...groter ;o)
wel leuk 
zo herinneringen ophalen :o)

Op de foto zie je het grote boek 
'het muizenhuis '
daar ben ik nog steeds blij mee !

Ook al geen groen in de huisjes...Quilting Moesje (o)

In die tijd was ik nog iedere dag
een huisje aan het maken 
van het project van Jeanneke 2012 :o))

Toch ...
kan ik jullie wel iets met groene lapjes laten zien 


wat wel is gebleven 
wat een 
opluchting zeg ...! ;o)


zie je de twee of zelfs drie 
groene lapjes ??

Ja ... zelfs 
nog meer !



de theemuts staat al 
een paar jaar in de keuken :o) !


en nog een 
werkje ...
met lapjes gekregen van familie van bewoners 
toen voor ons 25 jarig huwelijksfeest ...
ook alweer ...drie jaar geleden ...


het is een lapjes kat geworden 
die een tijdje op de verpleegafdeling's
huiskamer heeft gestaan :o)




tot hij letterlijk 
 'aan zijn staart'...
werd getrokken !

Hij wacht nu nog steeds
...ziek bij mij thuis 
op
een 
'lapjeskat-staart-herstel-operatie'
...

Het leuke patroon en idee vond ik toen in een van mijn oude Ariadnes :o)

En ook in mijn grote manden quilt 
( die wel gedubbeld 
en
bijna over de helft doorgequilt is ...)


zie ik groene lapjes :o))
nou nee...alleen groene blaadjes 
...hoor !


Nu had ik deze week op mijn eerste vrije dag 
natuurlijk een 
heeeeel 
goed excuus ...toch ?!


Ben ik eigenlijk 
door jullie ...
(ja, ...geef ons de schuld maar)

gaan luisteren naar de nog steeds roepende 
kleine mandjes :o))


Eén groene maar ?
...
Ik begin met zachte tinten 
de midden, donkere of fellere kleurtjes 
lijken me leuker om te maken 
en daarom laat ik ze juist nog eventjes wachten ;o)

In deze quilmania stond een gemaakte copie van de originele antieke mandjes quilt ...
maar geen patroontje ...

Geen geduld meer om verder 
(op facebook) op zoek te gaan 
naar nummer 33 van de Quiltmania ...
Waar jaaaaren geleden wel een patroon
van die lieve mandjes
 in stond...
of op de stempelset van Jeanneke ...


Dan dus maar zelf tekenen...
een voorbeeldje van Barbara Breckman gevonden 
die alleen veeeeel groter was ;o)
 ook de verhouding iets veranderd ook doordat ik in cm 
getekend heb ...


 eh...
dit is mijn eerste mandje 
waar ik het hengseltje juist een beetje te 
netjes van heb gedaan ...

de andere gaan meer 
gewoon in het midden en dan verder 'op gevoel '
of zoiets ...
needle-turn manier ...


maar 'ze' mag er wel bij blijven 
met haar 'slanke' hengseltje 

de tweede heeft al meer
'riet' in het hengseltje ...
Ik vind dat zoooo lief bij 
andere bekende mandjes quilt maaksters zoals bij 
haar (klik)
en haar (klik)
:o)))

Eh  Quilting Moesje ??
Dit blogje ging toch over groen ??


Lukt het jullie wel ?

Een echt groene quilt te maken ? 

't volgende blogje komt 
geel of ecru aan de beurt ;o)
(is mijn bedoeling ...)

Groetjes,
Simone !

9 opmerkingen:

Renske zei

Je kunt nummer 33 gewoon nog kopen bij Quiltmania. Quiltmania nummer 33

Mooi allemaal hoor, het was mij niet opgevallen dat je praktisch geen (echte) groene kleur gebruikt.
Gr. Renske

Quilting Moesje zei

Dank je wel Renske :o))

Ineke zei

Hahaha, grappig, maar "echt"groen? Nee hoor, die zie ik niet. Het is héél licht, gepoederde groen, dat het bijna blauw is of bijna naar "bruin?"neigt.
Maar oké, je bent geen "groen typje"hihihi
Succes, Ineke

frameless mind zei

Je hebt echt je best gedaan om groene lapjes terug te vinden in jouw quiltprojecten. Het echte groen heb ik toch niet veel gezien. Je pine-apple quilt zie ik nu precies voor het eerst. Hier komt het groen nog het meest in voor. En die lapjeskat heb ik ook gemaakt......in het groen -:))
Groetjes, Liliane

Floor zei

Hahaha! Niet echt groen gezien hoor in dit blogberichtje :-)
Maar met groen in een quilt bedoel ik eigenlijk niet een hele groene quilt.
Heb eens een hele groene Dear Jane gezien, maar vond het echt niet mooi.
Zelf houd ik van groen met rood en creme. Dat hoeft niet altijd een kerstquilt te worden.
Maar je hebt wel hele mooie zachte "stoffige" groenen laten zien, daar ben ik ook gek op. Het moet zeker niet te fel zijn.
Ach, zo heeft iedereen zijn voorkeuren toch?
De meeste quilters houden van blauw, daar ben ik niet zo gek op, net als op zwart en wit, zal je bij mij ook zelden of nooit zien.

Guusje, zei

Een heel klein beetje groen zie ik idd bij je. Leuk die mandjes die liggen hier ook nog te wachten op meer ofzo. De rolletjes achetgrond in wit die ik nog van mijn mam heb gekregen liggen er ook nog Bij. En ja ik heb een quilt met veel groen gemaakt wel met geel en wit maar toch veel groen en de kerstquilt van mijn mam doorgequilt die ook in veel groen is. Elke kerst komt hij tevoorschijn en denk ik extr aan haar het was haar eerste grote quilt die ze helaas niet af heeft kunnen msken. En in mijn angels story quilt zit veel groen. Ben erg benieuwd of jij nog meer kleuren hebt in quilts. Ik zou zeker de pineappel en de grote manden quilt af gaan maken. Zonde om zo te laten liggen.

Quilting moesje zei

Ha Liliane
Ik ben nu wel heeel benieuwd naar jou (groene ) Ariadne lapjes kat :0))

Mrs. Sutherland zei

Zeggen ze niet: beter een blauwtje lopen dan eeuwig een groentje blijven?
Gewoon gebruiken wat jij fijn vindt. De kleine mandjes zijn ook weer schattig.
Fijn weekeinde, Mar

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Ik heb een hele groene scrap quilt gemaakt, een groen met fuchsia baby quilt en gebruik best wel veel groen. Ik hou van felle kleuren en heb bijvoorbeeld niets in bruin/beige. Maar...daar komt verandering in. Heb van een vriendin hexagon bloemen gekregen in aard kleuren en ben daar nu een quilt mee aan het maken.
Succes met de mandjes.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...