maandag 9 april 2018

Waar een wil is ....(o)


Hij ...HANGT !
maarre nog maar even niet vragen hoe ...


eigenlijk voel ik me nu best een beetje eh...
...
trots *U*
...

Het viel zeker niet mee !!!
Maar ik wilde ook zo graag 
deze kabouter (advents) pop
zelf gaan maken :o))

Wie wat bewaard heeft wat ;o)
Patroonpapier nog van misschien wel
 30 jaar jaar geleden ...Nog van  mijn moeder die zelf kleding maakte :o)

zoooo grappig
bij de kleine maileg pixies
die ik al heb :o)



DH hielp de grote patroondelen te 
tekenen ...


de weekopdracht van de hexjes van Annelie 
van vorige week had ik de avond
 voor de nieuwe weekopdracht precies ook
af !


zelfs de hexjes passen mooi bij de 
Mailegjes  :o))

Pssst...hij moet nog een 
'oor aangenaaid'
 

en benen heeft hij ook nog niet (o)

Maar hij is toch al 
aan het werk gezet ...


Naar buiten kijken 
kan ie wel ...


Het ergste is hopelijk gebeurd...
als ik er nog aan denk pffff

Het draaien en keren en aan elkaar passen van lijf, hals en hoofd ...
dan zaten de handen toch met de duimen aan de achterkant ...
Ook al had ik de armen al aan het lijfje
maar het hoofd moest binnen in en dan vast genaaid met de hand (o)

Maar gelukkig 
ben ik opnieuw
enne 
weer opnieuw 
( lostornen... passen en meten)
begonnen ...

De volgende zal toch vast makkelijker gaan ??

.... Ja, ja, 
je krijgt eerst nog benen,
en natuurlijk voeten rode kaboutersloffen (o)

Ach ...kijk 'm eens ...zitten *U*

en wie weet ook al kleding ...

Patroon is van Quiltshop Leur 
(vorig jaar in Nieuwegein op de handwerk en quiltdagen gekocht)

Groetjes,
Simone 




9 opmerkingen:

Floor zei

Hij kijkt nog best een beetje zielig, dat komt natuurlijk omdat ie nog geen benen heeft :-)
Maar dat komt allemaal goed.
Is best nog moeilijk zo'n popje in elkaar zetten, vooral aan dat keren en vullen ben je wel even bezig.
Wat ik niet zo goed snap.... als je het patroon hebt gekocht, waarom moet je dat dan nog zelf tekenen?

frameless mind zei

Hij is echt wel groot!! Wat goed dat dit patroon ook weer gemaakt is. Geeft rust in het hoofd -:)
De combinatie met de hexjes is inderdaad prachtig!!
Groetjes, Liliane

Ineke zei

Wat een gepriegel, dit zou mij nooit lukken. Vind het knap en hij ziet er leuk uit!
Groetjes, Ineke

Quilting Moesje zei

Ja Floor :o)) dat vind ik eigenlijk ook hihi...
dat werd schijnbaar te groot.... benen en armen en lijf staan de maten die dus nog getekend moeten worden ...
Ervaren ( poppen en beesten)naaisters weten misschien sneller de volgorde of hoe het t beste kan . Maar ik moest het wiel nog uitvinden zeg maar...
Op internet staat een (gratis) versie van een kabouter daar kon ik afkijken dat de voeten en armen op een handigere manier eerst aan de benen en armlengtes voor het sluiten gezet kunnen worden ...
nu nog een handigere hals , lijf hoofd versie vinden ( pfffff...;o)
Groetjes,
Simone

thea zei

Mooi gemaakt Simone........zou willen dat ik dat zou kunnen.

Groetjes Thea

Quilting Moesje zei

Dank je Thea,
Als je er aan zou beginnen lukt het jou ook vast wel ;o)
Zo klein als jij kan werken ...! Dan moet groot juist makkelijker zijn ... Maar het is inderdaad net even de juiste volgorde en werkwijze
weten om hem zo netjes mogelijk te krijgen ...( bij het beertje van vorige post , stond er precies bij hoe binnenste buiten alles neer te leggen en hoe te keren bijvoorbeeld.

Groetjes,
Simone

wilma oud zei

Wat goed en leuk dat je doorgezet hebt en nu dit mooie resultaat. Ligt bij mij ook nog om te maken. Groetjes Wilma

Guusje, zei

Wat een leukerd is dit toch. Binnenkort ook het patroon maar eens bestellen.

Merian zei

Hij is Super gaaf. Ik heb hem hier ook nog liggen, voor ooit.
groetjes Merian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...