maandag 26 maart 2018

(Vrolijke) Winterse hexjes ;o)

Van bloeiende bolletjes en sterretjes
weer even naar de ...


Winterse -  Hexjes

Week 11 is klaar ...


Nu de buitenste 'ruit' bloemen nog verder maken :o)
voor deze week ( week 12).



De harten van de bloemetjes naast de middenbloem
hebben ook de beige kleur
maar dan met een wit bloempje erin...

Nu heb ik de versie met de rode stip ...
Dit haalt de rode driehoeken er een beetje bij :o))

De blauwe lapjes zijn ook uit een zelfde stoffen serie
en de rode, lichte en beige lapjes komen  uit de jelly-rol
van de 'midwinter-reds' ( zoals ik eerder liet zien ...)


en nu 'valt' opeens mijn oog
op de opgevouwen huisjes quilt in de boekenkast...




Waar alleen nog maar in het middenstuk
een aantal huisjes zijn doorgequilt ... *U*

foto's van de huisjes komen uit mijn 'blogarchief '...

De huisjes mogen trouwens best eens
wat harder ...!
roepen (o)




2012 was wel echt een leuk

huisjes- in -de -maak- jaar

en ik maakte ook alle 365 kleine huisjes
 ( èèn grote in het midden )




Doorquilten zou toch
dan toch leuke herinneringen
moeten ophalen ...??!



Als ik ze zo zie ...
wil ik graag ...

 de draad quiltring
weer oppakken !

Maar eerst nog eventjes ...


een paar lieve 
hex-jes erbij maken ...
...
Groetjes,
Simone






5 opmerkingen:

Ineke zei

Prachtige winter-hexjes en je huisjes-quilt is bijzonder mooi! Gauw verder quilten ;-)

Floor zei

Ach ja, die huisjes.... zo leuk!
Lekker afmaken en er straks heerlijk onder gaan liggen, (of leuk aan de muur hangen)

Conny's-blog zei

Je hexjes worden prachtig hoor. Maar die huisjes ook en dan echt zoveel huisjes gemaakt.
Knap gedaan, dus nu door quilten. Weer een hele klus he.............liefs.conny

Guusje, zei

War leuk dat je ook de huisjes er weer bij pakt. Ze zijn zo mooi. En wat zijn je hexjes ook mooi.

frameless mind zei

Mooi om de winterse hexjes te zien groeien. Mooie kleurtjes en stofjes gebruik je.
Als ik een top af heb wil ik die altijd snel dubbelen en een stukje quilten om te zien hoe het wordt. Ondanks dat de quilttop er alleen maar mooier van wordt raak ik het handquilten snel beu. Ik vind het een eentonig werkje. Blijkbaar worstelen meer mensen die quilts maken met dit probleem-:))
De huisjesquilt is echt héél mooi!!
Groetjes, Liliane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...