maandag 18 september 2017

Quilt taal ?


De al gemaakt SBS quiltblokken heb ik aan de achterkant van de 
Weddingringquilt gespeld
zoals ik vertelde in mijn vorige berichtje ;o)


Liever had ik de blokken
op bijvoorbeeld een groot moltonlaken 
aan de muur/deur willen hangen ...



Nu lag de quilt op de grond
en heb ik de blokken in de volgorde van het boek
erop gelegd en met spelden vastgezet ...
Na foto´s gemaakt te hebben 
 heb ik de quilt met blokken en al
 weer opgevouwen in de 
boekenkast ...


Voor degene onder mijn lieve  lezers 
die niet weten wat 
dat voorstelt ;
 " de Quiltblokken op een molton 'plakken ';o) 

probeer ik dat nu eventjes uit te leggen :o)


Hierboven is de ster klaar
dat is een Quilt blok ...
in totaal moeten het
voor deze Quilt 140 verschillende
SBS Quiltblokken worden ...

Degene die klaar zijn 
wil men graag bij de andere blokken 
laten passen ...

Dan is het handig als de blokken
 naast en onder elkaar
 op de juiste plaats alvast 
bekeken kunnen worden ;o)

Liefst van een afstandje... !

Vanwege verdeling van de kleuren ( donker, licht, 
of bijvoorbeeld verschillende lapjes, motieven etc ...)



Hier had ik ze op de rieten
voorkant van de molen 'gehangen'
(daar bleven ze wel aan 'plakken';o)

Bij mij willen ze niet aan molton blijven hangen 
zoals wel verteld wordt dat dat moet lukken ...

Schijnbaar heb ik geen goed moltonlaken/deken ...

Leuk dat jullie meekijken !
en ook blij met ( mijn ) 
nieuwe volgers :o))!

en vraag maar gerust hoor !
als je 
de 'Quilt taal'
niet snapt ;o)


Enne ik heb met Wilma's (klik) :o))
gewonnen klosjes-restjes
een beginnetje gemaakt :o))
Ps, 
veeeels te leuk haha :o))

Woensdag klosjes dag !

Zijn er nog meer onder jullie
die (nog) klosjes hebben 
liggen of willen beginnen ?
Dat lijkt me heel gezellig ;o)

Groetjes,
Simone



Ps, Ook leuk om klosjes AFFO's 
te laten zien :o)) 

;o) AFFO is een quilt die  helemaal
 af is (dus ook al doorgequilt ) ... (o)





7 opmerkingen:

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Ziet er mooi uit! Foto's zijn ook altijd goed om het werk te bekijken vind ik. Groetjes!

thea zei

Hallo Simone, lief dat je me de uitleg hebt gegeven.
Maar 140 blokken, weet je zeker dat je dat gaat doen?
En de affo quilt heeft die ook al de rand die er om heen hoort te zitten?
Iets weet ik er wel van namelijk.

En volgens mij maak je net als bij mijn hobby, heel veel vrienden of via je blog of via live.
Groetjes Thea

Quilting Moesje zei

Bedankt Ada en Thea,

De foto bekijken vind ik ook handig,
dat is sneller bij de hand als m'n quilt met blokken eraan bekijken ;o)


Een AFFO heeft ook alm de rand inderdaad. De rand komt eromheen na het doorquilten dat wel ;o) ( voor het doorquilten is het nog een 'top'...)
Enne ... ik wil ook de hele SBS quilt maken zoals in het boek :o))

wilhelmina zei

Wat een mooie verleidingen allemaal. Mijn klosjes liggen ook klaar voor ooit. Veel succes. Ik geniet altijd van je blog verhalen.
Groetjes Willy

Quilting moesje zei

Dank je Willy !
Fijn dat je t hier aan mij laat weten :0))

Awina zei

Hallo Simone, ik heb een "designwall" gemaakt door schoonmaakdoeken/dweilen ( goedkope,synthetische korte vezel van de Action) aan elkaar te naaien. Op die doeken plakken zonder problemen hele blokken en zelfs al kleine tops vast. Misschien ook een idee voor jou? Je Sbs wordt trouwens prachtig. Leuke quilt om aan te werken hé?

Quilting moesje zei

Dat idee hoor ik voor t eerst!
Ben benieuwd :0))
Bedankt Awina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...