donderdag 4 december 2014

Samen knutselen :o))



In huize Quilting Moesje
wordt het 'huisjes maak project 2012 '
Van Jeanneke

best nog weleens gemist :o)



Hoewel ik erg blij ben alle 365 kleine
en één GROOT huis af te hebben natuurlijk :o))


Maar het lapjes bij elkaar zoeken...
en zo steeds weer een nieuw huisje te
'bouwen'
was ook erg leuk om op de foto te zetten en
 een blogberichtje de lucht in te sturen (o)

Zoals in de tuin van ons 'nieuwe' huis .
Voor de eerste keer
kunnen zien wat er groeit en bloeit :o))
 en dat dan verpakt laten zien met een vers gemaakt huisje ;o)
Dat mis ik best weleens !




Nu jongste DS een Surprise ging maken ...

Besloot ik een huisje te maken
voor degene die

"een zelfgemaakt kado"
op haar verlanglijstje had staan !


met de naaimachine van mijn oma :o))
Die gesmeerd en opnieuw afgesteld ...
draad goed ingeregen
weer draait als een zonnetje :o))




rode lapjes al klaargelegd voor een rood huisje ...



werden snel omgewisseld voor blauwe ;o)




Voor middelste LZ je
Die zo een ander kind als ik is geweest ...
Waar we nu fijn over kunnen herinneringen ophalen ...
Zij zat op het muurtje in de tuin naast de rozen heerlijk een dutje te doen
 bijvoorbeeld ...




Een roosjesraampje moest daarom in dit blauwe huisje
 ( haar lievelingskleur:o))

Terwijl ik altijd in de weer was (o)
Ik had leren appeltjes op mijn knieen van mijn maillot
(hoe zou dat toch steeds gekomen zijn ;o)
Maar ik was ook echt een poppenmoeder,
Zij had het liefst haar beer en haasjes knuffel :o))

Ik verzon ook graag spelletjes en zij wilde ze dan graag spelen :o))
Tekenen, kleuren,  knippen en plakken
als het dan eindelijk klaar was ...
wilde ik het eigenlijk niet meer uitproberen en spelen *U*

Nu hoor ik pas dat zij dat (gelukkig maar ...) best wel kon begrijpen .








 Nog een paar plantjes erbij
en de raampjes borduren :o)

Dan wens ik haar hiermee ook een
liefdevol (echt) huisje toe !!


De Surprise van jongste DS is hier ook bijna klaar ...





 Het geen ouders meer hebben
 juist deze tijd van het jaar ...

 Ook daarom is familie 
extra dierbaar




en
  samen knutselen
 en dromen van nieuwe ideeen !

:o))

Groetjes,
Simone












6 opmerkingen:

baukje zei

Wat zijn ze leuk geworden . Dat wordt vast een gezellige Sinterklaas.

Ans zei

Wat is dat leuk geworden, met liefde gemaakt! Koester deze momenten, die zijn zo waardevol!

Quilting Moesje zei

Het gaat ook zo hard ;o) Voor je t weet is er weer een jaar om !

Dus ja, ik geniet ook zoveel mogelijk ... van zulke momenten !

Quilting Stories zei

This is so sweet and tender Simone, love it!

Merian zei

Heel lief zo'n huisje voor je zusje.
groetjes Merian

Annemarie zei

Een bijzonder huisje met veel liefde gemaakt lees ik wel. Ik mis soms ook wel eens het huisjes project. Elke dag een huisje maken had zeker wel iets. Zeker toen de quilt net af was voelde het heel raar. Maar intussen zijn er gelukkig weer voldoende projecten voor in de plaats gekomen, soms wel eens iets te veel. De maand december is een maand met mooie feestdagen maar dan juist is het gemis aan overleden dierbaren zo voelbaar.Groetjes, Annemarie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...