dinsdag 7 februari 2012

Vijfhuizen ...

Voor de stand zie je Karen van Bed , breakfast en quilts ...
En erachter (natuurlijk) Dorry van "Quilt it & Dotty"... samen met Dorien ...
Ben ik toch nog hier ... in Vijfhuizen ...
"De knoop was eigenlijk al doorgehakt"... geen levens wagen voor "de lol"...
maar ja ... "het bloed kruipt waar het niet gaan kan "  ... of zoiets ... ;o)
Lieve stoere oudste DS wilde zomaar opeens toch ook mee ...
Als hij het te saai vond zou hij zich waarschijnlijk op de crea beurs die erbij was vermaken ...
Met zijn mobiel bij zich ... kon hij gerust in zijn eentje rondsnuffelen ...
Quiltvriendin Dora ging gelukkig toch ook mee ...:o)



En dan sta ik hier dus ...
  "te glimmen" ... bij ... :o))))
"De Vingerhoedjesquilt ..."
van Supergoof  (KLIK ...)

Mijn vingerhoedjes lapje mocht er even voor hangen voor de foto en om te kijken ...
 Ik ga dus vrolijk verder met vingerhoedjes aan zetten ... 
en stop er vanaf nu ... toch ook ... maar eigen stofjes in ...
anders kom ik niet aan de ... 6000 ...(o)
(6552 ... om precies te zijn ( hangen er hier ... van Supergoof)
In het echt zijn de vingerhoedjes veel kleiner ...:o)
 als dat ze op de foto's van de weblog lijken en
zoooo moooooi gedaan ....:o)))))
en zulke ; leuke ,lieve ...,  antieke ..., moderne, frisse, zoete, grappige,
(sommige zou je aan de rol ... als grote lap dus
misschien helemaal niet mooi vinden
 en in de vingerhoedjes hoort ie er juist bij !)

Ze passen perfect bij elkaar ... in het geheel :o))))))))))))

Verder heb ik dus Karen van Bed , Breakfast en quilts (KLIK)
gezien ... leuk elkaar in levende lijve te zien ... :o)

Zij gaf mij de tip ... niet meer zolang nadenken over de kleur/stofjes bij mijn huisjes ...
Ben daardoor steeds ... meer  :o( als een uur ... met een huisje bezig ...
... zij zet er gerust een groot aantal ... achterelkaar in elkaar ... (en heel mooi ) ...

Hier een close up van  de (ook met de hand) doorgequilte golvende lijnen ...
... p*r*a*c*h*t*i*g ...
...

Het thema was "mannenquilts" gemaakt door mannen dus ...
er waren hele mooie ...
en ook met de hand doorgequilt met
 heel fijne regelmatige steekjes ... heel knap ..
(geen foto helaas van gemaakt )


Deze quilter "verstopte" in ieder quilt ergens een vlinder(tje)
Oudste Ds vond de  "Art quilts" wel intressant ...
Er was een quilt waar ijzerdraad doorheen was geregen ... en daaraan kraaltjes gesoldeerd
die vond DS het mooist ...
(onder de kraaltjes zag je "geoxideerde"(?) plekjes ... ik dacht dus alleen maar
 ... t lijkt wel of hij is doorgelopen ...
Maar wel heel leuk door DS zijn ogen keek ik tenminste ook naar andere quilts ....
Eerlijk gezegd zou ik in mn eentje ... recht op de traditionele quilts afgaan
... en daar blijven ... mmmm :o)))))

Dora's jas past er heel mooi bij ...

Na een fijne dag ... waar oudste DS eigenlijk steeds bij ons bleef ... (o))))
zijn we weer veilig  thuisgekomen !


Groetjes,
Simone






8 opmerkingen:

Bed, breakfast en quilts zei

het ziet er net zo gezellig uit als het in het echt was, leuk om elkaar eens in het echt te zien!
groeten
Karen

mieke zei

Mooie foto's.
Je moet echt niet zo lang over een huisje doen !

Ik ga eerst heel veel lucht tekenen en knippen.
Dan pak ik ook gewoon wat lapjes, leg ze op elkaar speld erdoor enz.
Zo leg ik voor een stuk of 10 huisjes de lapjes klaar.
Dan ga ik ze tekenen, alle 10 en uitknippen.
Daarna ga ik zoveel mogelijk spelden, huisje voor huisje.
Dan pas ga ik naaien, op de naaimachine.
Ik heb ze dan voor de 4-de keer in mijn vingers, ben ik bij het spelden niet tevreden over de combinatie, pak ik dan een ander lapje erbij.
Dit gaat best snel. Heb al een maand voorraad. Succes.

Supergoof zei

Dankjewel voor je leuke verslag, nu ben ik er ook een beetje bij geweest!
;o)
Zeg,... wat dacht je van 12 mei?

Anja.M zei

Wat ziet het er gezellig uit daar, mooie foto's heb je gemaakt voor bij je verslag.
Quilt groetjes Anja.

Quilting Moesje zei

Bedankt voor jullie tips en reaktie's ... !
*Anja M,
*Mieke (en Karen) ;
Ik ga inderdaad wat meer voortekenen en knippen ...
laat weten hoe het gaat hoor ...

*Supergoof;
Enne ... 12 mei probeerde ik "te negeren"... haha omdat ik bij de show en tell was bij het quiltersgilde ... en afgelopen weekend dus Vijfhuizen ...
Maar ik kan je quilts niet vaak genoeg zien en meemaken ... je hebt nieuwe in de maak ...
Het duurt nog even en het is mijn vrije (werk)weekend ... :o)
Dus wat houd me inderdaad tegen ... het "thuisfront" zal het wel begrijpen ;o)

Anoniem zei

Wat een gezellig verslag, net of ik er ook even bij kon zijn...! Leuk om de foto's te zien, en wat bijzonder dat DS er heel de tijd bij bleef! Zo zie je maar, quilts zijn er voor jong en oud!

Els zei

Wat een gezellige dag heb je gehad en dat zo onverwacht! Een leuk verslag heb je geschreven:)

Sieneke zei

hoi wat en heerlijk verhaal en weet je wat ik heb er ook rond gelopen,en natuurlijk de quilt van supergoof bewonderd, en mij ogen uit gekeken bij dory ,
gr sieneke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...