woensdag 4 januari 2012

Derde huisje ... onverwachte ontmoeting met ... architect !

Deze dinsdag 3 januari 2012 ... 
is wel een héél speciale dag ...
En ongepland en dus onverwachts een leuke verrassing !!!
Eerst maar eens mijn derde huisje laten zien ...
Ik popel ... (o)
wel om het te vertellen hoor ... : o))


Hoe zal ik eens beginnen ...
Bij het begin dan maar ...
Vanochtend bij het wakker worden,
schoot me opeens iets te binnen ...
DH en ik waren namelijk van plan om volgende week als alle drie onze DSs
weer naar school zijn ... (en DH nog een weekje vakantie heeft ) ...
eens richting Tilburg te rijden
en het winkeltje van Dorry, Quilt it & Dotty
in het echt te bekijken !
Ik had over de "Open Dag" en opruiming gelezen op haar  (klik) weblog ...
kwam er dus achter dat het deze week al was ...
Er waren al wat plannen en dingen die moesten gebeuren,
toch wel jammer bedacht ik nou ja,
 dan maar niet deze week.

Opeens schoot me te binnen ... gewoon doen ... het hoeft toch geen dag te duren !

s Middags om 15.00 uur moesten we in ieder geval terug zijn
en jongste DS kon toch gewoon mee ...
Het was rustig op de weg ... en de reis viel mee ...
Ongeveer om 12.30 uur liep ik
 ... zucht  :o) ... binnen ...
(En buiten vond ik het al zo'n mooi plaatje ...) in de straat was het rustig ...
Binnen was het een bedrijvigheid ...
en gezelligheid  ... waar ik zo in stapte ... direkt al ... zulke lieve ...
 mooie stofjes, quilts, kleuren,
  sfeer ...
Tja ... toch weer even terug naar de auto ...
 waar mn huisjes in een doosje lagen te wachten ...
nog geen idee wie ze zo zouden ontmoeten ...
 en hun maakster ... (o) ook dus niet.
DH en jongste DS liepen mee ...
DS was direkt onder de indruk van een


 lieve grote hond op een quilt aan een deur !
(op deze foto zie je de quilt ... met de grote hond zonder ...(o) hoofd ...)

De winkel en alles en Dorry zo in het echt vond ik al te mooi om waar te zijn ...

Ik las weleens ... alsof je als kind  in een snoepjeswinkel bent ...
Maarre ... haha ...
 ik was als kind niet eens zo gek op snoepjes ...

En of het al niet genoeg was ....
( had dus door mijn enthousiasme niet eens goed gekeken ...)
Ik had een van mijn meegenomen huisjes ...
al bij de huisjesquilt van Jeanneke (klik) gehouden ...
Het leek net of die van haar nog ... kleiner waren.
 En het klopt echt ... dat het lieve huisjes poppenquiltje
nog mooier is als op de foto van de weblog !
Een van de aanwezige dames vroeg
of ik de huisjes van het project aan het maken was ...
Wilde al enthousiast gaan vertellen ...
 toen ik opeens zag dat ook Jeanneke aan de tafel zat ...
En zelfs toen drong het nog niet zo door ...
Hè hè ... opeens viel dan toch het kwartje en hoe toevallig het ook was.
Even later verliet Jeanneke namelijk de winkel weer.


Maar eerst natuurlijk op de foto verscholen achter èèn van mijn huisjes ...

En dankzij haar en behulpzame medewerkster(s) uit de winkel
weet ik nu definitief welke sashings ik ga gebruiken ...
 de tussenblokjes heb ik direkt met hulp uitgekozen en gekocht ...
(De stof van de sashings had ik bij me en die was "goedgekeurd "...

Heel fijn te weten om met de huisjes zo verder te kunnen gaan
en niet bang zijn om er
 teveel of verkeerde ... stofjes in te stoppen
(dat was ik namelijk (weer)) ...
Bedankt nog voor alle lieve vriendelijke behulpzaamheid ...
het was toch heel druk !


Dit is dus een dag om niet te vergeten !


Simone


9 opmerkingen:

Jeanneke.com zei

.... gelukkig ben ik niet te herkennen, ha, ha.
Groetjes Jeanneke

Els zei

Ohh wat een heerlijke dag heb je beleefd!!

Ellie zei

Wat een leuke belevenis.
Fijn dat je advies kreeg bij de beslissing over de tussenstofjes.
Veel succes en plezier met het 'bouwen'.
Groetjes, Ellie

Monica zei

Oh, wat leuk allemaal, allereerst toch lekker naar je geliefde winkel gaan, dan leuke ontmoetingen en weer bevestiging dat je goed bezig bent met je huisjes en bovendien je sashing al uitgezocht, wat wil je nog meer, zo'n dag kan niet meer stuk hè

Pauline zei

Wat een heerlijk spontane actie, toch gaan en dan midden in zo'n feestje terecht komen! Bofferd! Veel plezier met het bouwen van huisjes en met je sashing!
Groetjes, Pauline

Hans zei

Gezellig was het,ik zat ook aan de tafel met Jeanneke.
Mooie huisjes heb je gemaakt.
Groetjes Lia

Quiltlia zei

Sorry het vorige berichtje staat onder het blog van mijn man ,nu heb ik het hoop ik goed gedaan.
Groetjes Lia

inge zei

leuk zeg! de aanstookster van al dat moois ontmoeten!

Anoniem zei

Simone, op foto 1 van dit blog is de stof die je gebruik hebt voor de lucht dezelfde stof wat ik ook bij de huisjes gebruikt. ;-) De andere stof die ik herken is een beige met bloementjes (huisje nummer 6 bij mij en dan de schoorstenen). Klopt dat?
Leuk dat je Jeanneke in het echt ontmoet hebt en dat je haar huisjesquilt ook in het echt hebt gezien.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...