zondag 11 december 2011

Hoera Oma 90 jaar !

Gisteren middag/avond vierde mijn Oma ...
haar 90e verjaardag !
Dit is zowiezo bijzonder ...
maar ...
Zij is de moeder van mijn (overleden) moeder.
Mijn moeder overleed 11 jaar geleden...
zij 'was' de oudste thuis ...
en ik ben ook de oudste ((klein) dochter) ...


Gisterenochtend heel vroeg ... kon ik niet meer in slaap komen ...
ik moest iets gaan maken ...
voor mijn oma ...

Je zou kunnen denken ... waarom nu pas ...
Hoe zal ik dit kort schrijven ...

... eerder gaf zij aan
 geen quiltwerkje te willen ...

(Ze houdt namelijk niet van
veel/overbodige spullen ... )

Nu had ik al eerder wat
 quiltblokjes .... (O)
gemaakt ....

En gisterenochtend dacht ik dus opeens ...
daar iets kleins van te kunnen maken ...



Ik dacht ook .... ik doe dit uit mijn hart ...
dat kan toch niet verkeerd zijn ...
Iets kleins ....
kan ook als (geur)kussentje
bijvoorbeeld in kleding la of kast ...


Ik bedacht me dat ik samen met Dora zie:
Donderdag,s (klik).
naar de handwerbeurs in Ahoy ben geweest.
Ik kreeg toen bij de stand
van "de quiltkoffer"bij mijn
 stofjesaankoop dit lavendelzakje ...


Als ik dit dan in een gazen zakje
 tussen de vulling stop ...
is het een geurkussentje ...
Enthousiast maakte ik ook

een label ... op t kleine zakje ...
            
met een geappliceerd hexagonnetje ...
Moet zeggen dat ik me
 heel vrolijk voelde op deze nog
heel vroege morgen...
Dan heb ik zomaar opeens een:
AFFO .... : )
Mijn eigen quilts zijn nog steeds UFO's ...


                                                                                             
                               Weer wat geleerd ...

Groetjes,

Simone

4 opmerkingen:

Annemieke zei

En zo werd het geen overbodig maar een nuttig en functioneel kado! Gefeliciteerd met je oma. Ik hoop dat ze nog een goede of ( op zijn minst) redelijke gezondheid heeft en dat je nog een paar jaar haar verjaardag kunt vieren en zij van jouw kado'tjes kan genieten!

Quilting Moesje zei

Bedankt .... Annemieke ...

Anoniem zei

Dat lijkt me echt een leuk en mooi cadeau voor je oma. Dat zal ze zeker waarderen. Gefeliciteerd met je oma.

Els zei

Wat een mooi geur kussen heb je gemaakt, nog van harte gefeliciteerd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...